sâmbătă, 25 octombrie 2008

Factorul psihologic

Un factor important in procesul de invatarea conducerii autovehiculelor si un rol deosebit la sustinerea examenului pentru permisul de conducere este factorul psihologic, puterea de concentrare si de stapanire a emotiilor, am constatat ca fiecare persoana are nevoie de o motivatie in cadrul procesului de pregatire practica si teoretica, fara aceasta motivatie totul devine un stres continuu, o activitate de care cursantul incearca sa scape indiferent de rezultat. Dupa pregatirea psihologica din timpul orelor de conducere urmeaza partea cea mai grea, pregatirea psihologica pentru examen.
Majoritatea barbatilor sunt mai rezistenti la stres si pregatirea psihologica este mai usoara.
Cu femeile, un sfert din timpul orelor de conducere fac pregatirea psihologica si asta conteaza mai mult decat conducerea efectiva. Pentru femei este importanta cultivarea increderii in fortele propri, iar rabdarea, calmul si tactul sunt principalele calitati ale instructorului.
Am constatat ca o pauza de o saptamana dupa sedinta de conducere nr 10 prinde bine uneori, am o cursanta care a condus foarte bine dupa o astfel de pauza, nu stiu ce a determinat aceasta schimbare.
Unul din cursantii mei a picat a doua oara traseul, a facut si sase sedinte suplimentare, lucreaza la o firma de paza, explicatia lui : "mi s-au inmuiat picioarele"

44 de comentarii:

Anonim spunea...

In ce consta pregatirea psihologica pentru examen? Poate fi facuta doar de instructor sau si de elevul in cauza?

victor del corco spunea...

Cursantul poate face singur aceasta pregatire, dar este mai greu pentru ca nu stie ce se va intampla, instructorul stie foarte bine ce se va intampla si daca vrea poate sa pregateasca mai bine cursantul. teama de necunoscut si emotiile sunt principalele probleme ce au ca efect blocarea sistemului nervos prin secretia dopaminei la nivelul sinapselor. Ai auzit de expresia "a paralizat de frica".

Anonim spunea...

Concret, ce as putea face eu, ca eleva, presupunand ca instructorul nu ma va ajuta? Ce exercitii de calmare sugerati elevilor dumneavoastra?

victor del corco spunea...

Nu exista o reteta pentru toata lumea, pentru fiecare in parte caut anumite motivatii(sugesti), anumite incurajari. Mai intai stabilesc temperamentul cursantului, apoi identific cauza temerilor dupa aceea, in functie de varsta, sex, educatia si ocupatia cursantului pot pregati psihologic acea persoana.
1. Conduci masina pentru tine nu pentru examinator.
2. Examinatorul nu poate decat sa te pice, nu musca, nu taie, nu spanzura, si daca te pica ce? mai dai odata.
3. Nu te grabi! respira adanc, gandeste tot timpul. Examenul nu este contra-cronometru.

Anonim spunea...

Va multumesc foarte mult!
Dar daca, prin reducere la absurd, as fi o eleva a dumneavoastra care maine ar avea sala si saptamana viitoare traseul, ce m-ati sfatui?
Sunt o persoana calma, tacuta, relativ timida, cu un temperament flegmatic si un stil de conducere preventiv. Am 26 de ani, sunt o invatatoare cu studii universitare si mi-e cumplit de frica de examene, in general. De traseu mi-e cel mai frica deoarece mi-am schimbat instructorul (cel dinainte m-a invatat gresit manevrele, de fapt aproape tot, inclusiv plecarea de pe loc)si inca nu m-am obisnuit cu masina. M-am straduit sa invat totul din nou dar mi-e greu sa scap de obisnuintele gresite.

victor del corco spunea...

In primul rand ar trebui sa o iau de la inceput cu orele de conducere, trebuie sa va resetati si sa formam reflexele corecte pentru a putea conduce din reflex chiar daca aveti emotii. La toate examenele date pana acum ati invatat temeinic materia, probabil pe de rost, si cu toate emotiile ati facut subiectele. Nesiguranta in conducere se simte la examen, daca nu sunteti convinsa ca puteti conduce corect si in siguranta atunci nu veti convinge examinatorul.
Concluizia: mai intai trebuie sa fiti convinsa ca putei conduce dupa mai multe sedinte de conducere apoi sa sustineti examenul practic.

Anonim spunea...

Ce as mai putea face? Sunt programata deja pentru traseu joia viitoare. Maine voi merge sa dau sala. Sa ratez examenul intentionat nu imi permit. Nu sunt inca disperata dar nici mult nu mai am... :(

victor del corco spunea...

Poti da sala linistita, mai faci cateva sedinte si dai traseul, dar cu curaj, nu ai nimic de pierdut

Anonim spunea...

Multumesc !

Anonim spunea...

Psiholgicul pt. examinatori sunt nervosi,fara rabdare asteapta de la noi sa conducem ca profesonisti va rog nu va afisati asa aveti pix scrieti pt. ca avem oricum emotii

victor del corco spunea...

Toata lumea are emotii la examen, inclusiv eu, recunosc ca examinatorii nu au pregatire pedagogica sau psihologica, trebuie sa facem fata acestei situatii, in viata pune lucruri sunt asa cum ar trebui sa fie.

Anonim spunea...

Am trecut sala, mi-a ramas traseul buclucas.
Auzisem ca examenul teoretic se termina cand se ajunge la 22 de puncte, dar in cazul meu nu a fost asa. Ultima oara cand am verificat punctajul era 24, la una gresisem iar la ultima nu m-am mai sinchisit sa ma uit daca e corecta, stiam deja ca sunt admisa. Mai ramane sa-mi fac curaj sa pot tine piept factorului uman de la traseu. Nu am deloc incredere in mine, trebuie sa mai lucrez la asta!

Anonim spunea...

Examenul teoretic se termina dupa ce gresesti 5 intrebari...daca ai facut 22 nu te scoate...poti sa faci si 26

Anonim spunea...

Buna. Vreau sa scriu cateva cuvinte pentru ca ma gandesc ca sunt oameni pentru care ar conta la un mometdat. Nu e vorba ca am picat traseul si ma simt prost, ci e despre faptul ca nimeni nu are dreptul sa te sperie sau sa fie ironic ca nu stii sa faci ceva . asta e. cum se face ca am facut scoala in bucuresti si nu am avut probleme,dar aici nu pot sa fiu sigura nici pe ce stiu clar? pai mai e vorba si despre cine te invata ce. asha ca multa bafta tuturor si nu uitati ca dincolo de orice e despre tu cu tine insuti. nu conteaza ca instructorul brasovean face orgolii cu tine ca ai facut cu altcineva sau ca el are experienta si tu nu, si iti arata asta si mai e si ironic pe deasupra, conteaza ca la un momentdat vei luat si asta e pentru tine. pentru nimeni altcineva. daca aveam asta clar poate era altfel azi. si inca ceva, intrebarile astea auxiliare, de genul unde lucrezi? ce faci in general? de la examinator sunt o mica metoda de a arata ca nu prea contezi. si nu e asha. imi pare rau ca o pustoaica trebuie sa isi dea seama de mizeriile asta la ditamai inspectorul bafta tuturo and trust yourself!

victor del corco spunea...

Inteleg ca esti dezamagita si viata te-a pus in aceasta situtie, vor mai fi si altele, treci peste, cauta oamenii care te respecta si care merita respectul tau, pe ceilalti trateaza-i cu indiferenta, uita-i dupa ce nu mai ai legatura cu ei.

Anonim spunea...

Alis, ce vrei sa spui????Ce anume ti s-a intamplat??? Detaliaza mai multe la parte cu instructorul brasovean

Anonim spunea...

Ma mira ceea ce ne scrii, Alis. Situatia s-a schimbat mult in Brasov si, sincer, ma asteptam sa nu mai existe astfel de persoane, dar fiecare padure cu uscaturile ei...
Cu ceva timp in urma majoritatea brasovenilor priveau cu neancredere si dispret pe cei ce nu erau "regateni", in special pe bucuresteni si pe moldoveni. Crede-ma, avand bunici in Brasov si fiind moldoveanca, am trecut de multe ori prin situatii de genul asta. In schimb am observat, cel putin in ultima perioada, o schimbare majora in comportament si limbaj. Se pare ca mai exista reminiscente...Nu merita sa te consumi! Mai cauta, vei gasi multi oameni cu suflet bun!

Anonim spunea...

Sunt disperata, mai am 2 zile pana la traseu si abia la ora de azi am reusit sa ma debarasez de frica (acea frica fizica manifestata prin crampe stomacale si tensiune crescuta). In schimb mi-a ramas neancrederea ca in anumite situatii as putea sa reactionez gresit, cum prost m-a invatat cel dintai instructor. Mare parte din obisnuintele gresite le-am corectat deja cu actualul instructor insa nu stiu cum sa fac sa-mi recapat siguranta si increderea in mine. Realizez ca am facut progrese mari si ca instructorul e foarte multumit de salturile facute de la o ora la alta insa toate acestea nu sunt de ajuns. Problema mea e psihologica si am foarte multa nevoie de ajutor. Va rog mult de tot, ajutati-ma!

victor del corco spunea...

Amana traseul cu o saptamana sau doua, daca apar progrese nu renunta acum la pregatire, eu cred ca vei reusi, ai nevoie acum de vointa de fier si nervi de otel, enerveaza-te pe toata lumea care te-a suparat injura-i si cearta-te cu ei incuiata singura intr-o camera, refuleaza si racoreste-te si apoi continua pregatire, cand vei simtii ca sti sa conduci fara teama ca vei gresi atunci sa dai examen. La traseu poti face greseli de 20 puncte si esti admis asa ca relaxeaza-te

Anonim spunea...

Din pacate nu pot sa aman examenul, urmeaza o perioada foarte incarcata la locul de munca si sunt constienta ca nu voi mai avea timpul necesar sa fac ore de pregatire pentru traseu si mi-e teama sa nu uit si ce am invatat. Deja imi este foarte greu cu programul pe care il am. Trebuie sa reusesc acum! Nu sunt o persoana slaba, pot sa le depasesc, trec doar printr-o lunga perioada foarte obositoare si frustranta care ma sleit de puteri... Dar ceea ce nu te omoara te face mai puternic asa ca, sa-l fereasca Dumnezeu pe cel ce va sta in calea mea, n-am timp de opriri (metaforic vorbind)! Multumesc pentru sfaturi ! E buna atitudinea?

victor del corco spunea...

Perfecta !

Anonim spunea...

Sunt in culmea fericirii...am devenit cel dintai sofer din familie(nici parintii, nici socrii si nici sotul nu au avut curajul inca). Nu mai stiu nici cum ma cheama, dar nu vad de ce ar mai conta asta ... Plutesc de fericire ...
Va multumesc din suflet pentru ajutor! Mi-au folosit foarte mult sfaturile dumneavoastra. (S-a mirat sotul meu de ce vorbeam singura azi dimineata incuiata in baie, dar a mers, am fost degajata la examen.) :) Inca o data multumesc!

victor del corco spunea...

Felicitari, stiam ca o sa functioneze pregatirea psihologica alaturi de pregatirea practica.
Acum trebuie sa exersezi zilnic cu masina intr-un trafic usor(duminica eventual)

Anonim spunea...

Asa am sa fac. :)

Anonim spunea...

Ma puteti ajuta raspunzandu-mi la o intrebare?
Am un program infernal si nu am reusit inca sa imi scot proaspatul carnet de conducere. Dupa cat timp (maxim) poate fi eliberat fara probleme? Sunt aproape sigura ca nici in viitorul apropiat nu am sa reusesc sa ajung acolo... :(

victor del corco spunea...

Ar fi bine sa iti faci timp sa ajungi acolo sa ridici permisul, este facut deja, nu stiu care este termenul maxim de prezentare, dar sa nu treaca o luna.

Anonim spunea...

util blogul asta

Anonim spunea...

Multumim pentru sfaturi domnule Victor...sincer , dupa ce am citit toate postarile pot spune ca am inteles mult mai multe din ce ati explicat dvs fata de ceea ce imi explica instructorul fata in fata care pe deasupra se si enerveaza si da ochii peste cap cand il intreb cate ceva.Plus ca ne dati asa o incredere sa mergem la examen cu capul sus si cu speranta ca vom cobori din masina cu permisul luat...multumim inca o data !

Anonim spunea...

am picat examenul la traseu din cauza fricii.in viata mea nu m-am speriat asa.apoi am picat la sala,nu ma puteam concentra,tremuram toata.miercuri dau iar.si tremur de pe akum.CE POT SA FAC SA SCAP DE EA?

zarukka spunea...

am pikat la traseu din kauza fricii.in viata mea nu mi-a fost asa de frika.nu mai stiam ce sa fak,parka atunci m-am urkat prima data la volan.ce sa fac sa scap de ea?asa nu am sa iau examenul veci.va rog,ajutor!

victor del corco spunea...

Zarukka, nu dispera si nu renunta la lupta, ca sa iei permisul ai nevoie de multa concentrare si vointa de fier.
Ca sa te pot ajuta am nevoie de toate amanuntele si detaliile.
Daca nu poti sa scri aici atunci trimitem pe mail victor@kronvic.ro
Povesteste-mi ce varsta ai,cum ai inceput scoala de soferi, unde, cu cine, cu ce masina, ce nu ti-a placut, ce te sperie, cate ore de conducere ai facut, ce simti cand te urci la volan, etc

Anonim spunea...

buna, urmaresc de mult tot ce se scrie aici si sunt lucruri foarte utile, am si eu o intrebare daca imi poate raspunde cineva.cum se procedeaza in cazul in care nu poti sustine traseul in ziua in care ai fost programat?adica presupun ca se face o reprogramare dar in cat timp esti din nou programat?de ex eu cand mi am depus dosarul distanta de la data depunerii dosarului si data de examen a fost de exact o luna .Desi am luat ex teoretic am o mare problema cu instructorul care a uitat ca am examen si faptul ca mai aveam si ore de facut

victor del corco spunea...

Ai fost trecut neprezentat, nicio problema, te duci cu buletinul la serviciul examinari si te reprogrameaza, dar nu pot spune in ce zi. La Brasov programarile la traseu se fac in ziua in care scoala are examen, de exemplu eu am examen miercurea din doua in doua saptamani.

Cookie spunea...

Buna ziua! Nu demult am descoperit acest blog. Este f f interesant si de ajutor. Felicitari!
Eu am inceput scoala acum o saptm si ceva si am la activ 14 ore de condus, asta inseamna 7 sedinte. Care este problema mea : ma incurc la chestii elemntare, nu reusesc sa imi distribui atentia cam peste tot, mi se mai intampla sa bag in viteza 3 in loc de viteza 1 (poate ca ma grabesc putin), cateodata nu mai stiu in ce viteza sunt desi ma mai uit la vitezometru, curbele spre stanga nu le iau f aproape de ax, nu ma opresc la "stop" in locul de vizibilitate buna (mereu putin mai inspate si mereu trb sa merg 1m in fata si sa ma opresc iar) ... si trebuie sa specific ca am un instrucotr ceva mai sever . La a doua sedinta a tipat f rau la mine si s-a manifestat foarte urat , cred ca ma blocasem undeva pe la o intersectie ( deci din sedinta 2 eu eram deja prin oras.. ) si mi-a tras de oglinda " ca uite uita-te aici" cu violenta de am zis ca o smulge de acolo...si apoi mi-a zis sa fac dreapta , eu am semnalizat stanga si am cotit stanga iar intructorul iar a tipat la mine ( eu deja ma abtineam de ceva timp sa nu cedez nervos si simteam ca urma sa o fac), si am oprit pe dreapta si am inceput sa plang ( deci nu sutn baiat :P ) . Ala a ramas uimit...eu eram inca socata de iesirea lui si speriata ( totusi, a 2-a sedinta ) , apoi eu mi-am revenit , el s-a imuiat si am condus f bine. Acest instructor are momente si momente. M-am gandit sa il schimb dar paritnii mi-au spus ca imi prinde bine faptul ca ma streseaza. Asa voi invata sa merg langa fel si fel de oameni. Problema mea : sunt foarte dezamagita asa...ca desi stiu ce trb sa fac in anumite momente uit sa le fac...si ca ma incurc la chestii elementare. Eu incerc sa ma imbrabatez..dar parca fiecare zi de sofat devine obositor, stresant... Ce sa fac? Trebuie sa mentionez ca eu fac scoala zi dupa zi...exceptie 1-2 zile cand am liber. Ori nu am stofa de soferita ori ma agit mult prea mult in loc sa ma calmez. 2 cuvinte de ajutor mi-ar prinde bine :) .
Inca o data : F tare blog-ul!

victor del corco spunea...

Aceste probleme le are toata lumea, dar.....
1. NU SE FAC SEDINTE IN FIECARE ZI!!! Reflexele se formeaza repetand incet si la un anumit interval de timp(cam 2-3 zile intre sedinte)
2. Nu se intra in oras in sedinta 2, in oras se intra daca sti sa pleci de pe loc, daca ti directia, daca sti sa schimbi vitezele si sa opresti si daca creierul tau s-a obisnuit sa ia decizi corecte si la timp (dupa 4-5 sedinte se intra in oras)
Intra pe forum pe incepator.ro si cere si alte sfaturi.

victor del corco spunea...

Cookie, cum sa-ti prinda bine daca te streseaza de la primele sedinte ? chestia asta cu stresatul se face dupa 10 sedinte, spre sfarsitul scolii, tu cum o sa-ti inveti copilul sa scrie si sa citeasca? O sa tipi la ei si o sa le dai palme sau din joaca le pui creionul in mana si cu literele magnetice de la Danonino il inveti sa citeasca?

victor del corco spunea...

Cookie, te rog sa citesti comentariile si de la celelalte articole.

Cookie spunea...

Am citit toate comentariile de pe blog. M-au ajutat f mult + manevrele video. Momentan voi ramane cu acest instructor ca nu prea e dupa mine. Este sever , intradevar, dar azi de exemplu am condus mult mai bine ( am condus pe timp de ploaie, pe drum national E , am facut manevra din 3 miscari , pe cea din rampa pot sa o fac fara probleme cea cu frana de mana ...si cea cu frana normala , cu spatele merg bine ) , dar eu ma incurc la chestiile elementare : de atentie! poate ca sunt si crizata :) sa fac totul bine, sau poate ca sunt asa ca si instructorul vrea sa fac bine. Adevarul e de fapt in blog-ul asta. Cred ca mesajul trimis de mine mai devreme a fost asa ca o descarcare si ma face sa ma simt mai bine acum :) . Eu am si un timp limita ( luna august ) pentru orele de sofat , dupa trb sa ma intorc inapoi in Bucuresti. Plus ca voi mai exersa si cu masina proprie undeva pe un poligon ceva. Oricum multam mult pentru sfaturi si pt blog-ul acesta!
Voi mai trimite un mesaj cand dau/iau/pic ex de traseu :))
Take care!

victor del corco spunea...

Succes! Sa auzim de bine!

Anonim spunea...

Am si eu o problema...Am un instructor care daca vine suparat orice mica gresala mi-o vede mare, daca e vesel greselile nu mai sunt decat motiv de glume...Problema e ca atunci cand e in pasa proasta imi transmite starea lui, iar daca s-a luat de mine, deja m-a demoralizat complet si dau dintr-o gresala in alta...Conduc aproape plangand, cum naiba sa mai vad indicatoare si sa fac manevre corecte?????(azi m-a pus sa intru pe interzis si eu chiar intram...a pus el frana...dar NICIODATA pana acum nu am facut o astfel de gresala...intotdeauna vad toate indicatoarele...dar cu ochii incetosati si incordata de nervi...) De multe ori imi vine sa-i zic ca il platesc ca sa ma invete si chiar daca sunt mai inceata, asta e, trebuie sa aiba rabdare cu mine.Faptul ca il cunosc dinainte, de ani buni, ma impiedica insa si tac din gura..Dar deja orele de sofat au devenit un stres pentru mine,...ma duc pregatita sa-mi primesc criticile..Am facut deja 14 sedinte si nu ma simt deloc in stare sa iau examenul...si cred ca oricate ore voi face cu el, vor fi inutile.Am avut ore cand am mers bine, dar si el se purta frumos, era vesel si degajat, nu crispat si morocanos cum se pare ca e de la o vreme...M-am gandit sa-i cer ajutorul sotului, dar din pacate, nu pot face altceva decat poligon cu el, ca unde sa ma duc in oras, sa ne mai prinda si politia? Cert e ca nu imi vine sa mai continuu cu instructorul...Nu zice si el o data " Bine fata mea...ai stalcit-o tu la sfarsit, dar in rest a fost bine...Hai sa mai facem odata, ca sa n-o mai stalcesti deloc!" NUUUUU........El zice" Cand sa zic si eu bravo, ai facut tu ceva...Nu se poate, draga..."
Imi puteti da un sfat? Cum sa fac ...sa il ignor si sa-mi vad de treaba mea ca simt ca dau niste bani aiurea....Ma face sa ma simt ultima prostanaca de pe planeta in anumite momente, niciodata nu mi-a dat de inteles ca pot avea incredere in mine, in fortele proprii...

victor del corco spunea...

Trebuie sa te gandesti ca e viata ta in joc si sunt bani munciti de tine, trebuie sa ai o discutie cu instructorul tau in care sa pui problema asa cum mi-ai spus mie(ar fi bine sa fie si sotul tau), daca nu ajungi la o intelegere si el nu-si schimba atitudinea cauta un alt instructor cu care sa stabilesti de la inceput pretul sedintei, masina pentru examen, cat dureaza o sedinta, cum sa se comporte fata de tine etc. Fi mai rea! Nu ai nimic de pierdut.

Anonim spunea...

Buna ziua,
Eu am facut scoala de soferi cu un instructor de la care nu am reusit sa invat mare lucru. Nu zic ca este un instructor rau, doar ca nu a reusit sa-si adapteze modul de predare nevoilor mele. Cumva eram obisnuta sa intervina cineva si sa repare greselile mele (asta poate si din cauza ca instructorul intervenea destul de des si controla el masina).
La examen mi-am dat seama cat de putine stiu si cat de frica imi este de masina. Fara cineva in dreapta care sa-mi corecteze miscarile eram pierduta.

Acuma am inceput cu un instructor nou de care sunt un pic mai multumita. Am facut doar doua sedinte si mi-a facut impresia unui om foarte rabdator si calm si imi explica mai bine ce manevre trebuie sa fac din timp sa nu mai ajung in situatia ca sunt in mijlocul virajului tot in viteza a treia. Cred ca anumite manevre nu mi-au fost explicate bine (sau nu le-am inteles eu corect) prima data. Cu noul instructor ma simt putin mai relaxata, imi place ca nu face conversatie de dragul conversatiei, nu a tipat la mine cand am gresit (si fac multe greseli, unele chiar grave, uneori mi-e rusine de el ca trebuie sa suporte atata nepricepere din partea mea).

Prolema mea cea mare este ca imi este foarte frica in trafic, sunt foarte incordata si ma descurc foarte rau. Nu reusesc sa am atentie distributiva, in intersectii ma pierd si nu mai stiu sa calculez cine are prioritate si cine nu (parca mi se sterge mintea si nu mai pot gandi nimic, uit ce indicatoare am vazut). Tot timpul ceva nu fac bine: ori ma concentrez doar pe schimbatul vitezelor si nu mai vad nimic din jur, ori nu reduc la timp viteza, ori ma opresc mult inainte de stop/coltul intersectiei unde nu am vizibilitate, ori nu ma asigur din toate partile.
Sunt putin descurajata, si incep sa ma gandesc daca o sa reusesc vreodata sa conduc si sa ma simt mai relaxata la volan. Permisul nici nu imi fac sperante ca o sa-l iau prea curand. Ma tot intreb ce trebuie sa fac. Mi-am tot zis pana acum ca trebuie sa exersez, ca reflexele se formeaza prin exercitiu, dar inca nu vad progres (si am exersat destul de mult). Pe instructorul al doilea nu l-am intrebat ce parere are despre mine, cat de rau/bine ma descurc. Si cred ca si pentru un instructor o astfel de intrebare e destul de dificila. Deocamdata eu nu ma simt bine la volan si asta incerc sa repar si nu stiu cum. Imi puteti da un sfat?
Multumesc

victor del corco spunea...

Imi cer scuze pentru intarzierea raspunsului.
Cred ca startul a fost putin gresit, nu au fost puse bazele fundatiei si acum se vad efectele, acest blocaj de care vorbesti vine si din cauza emotiilor, dar si din faptul ca nu sti ce ai de facut pt ca nu sunt structurate informatiile ca in biblioteca.
Adica in timpul scolii nu ai fost invatata pe etape , pe bucatele mici, care sa fie puse cap la cap, ca la puzzle, astfel incat sa se formeze stilul de conducere.
Daca te-a invatat tot odata, creierul tau nu va sti sa scoata din biblioteca informatiile despre ce ai de facut in intersectie si cine are prioritate, etc.
Exemplu:
-urmeaza o intersectie
-reduc viteza
-stabilesc ce intersectie este(semaforizata, dirijata de indicatoare, nedirijata)
-semaforizata-la rosu opresc-la verde urmaresc cu coada ochiului semaforul si daca vine galben si am timp opresc,daca sunt prea aproape trec.
-dirijata de indicatoare-am prioritate si trec sau am STOP sau cedeaza si acord prioritate.
-etc
Cu asta trebuie sa incepi, cu bazele conducerii, nu sa conduci masina prin oras.

Anonim spunea...

Multumesc pentru raspuns. Intr-adevar inceputul a fost putin gresit. Cu noul instructor incep sa simt si eu ca fac progres chiar daca nu este foarte mare. Inca nu ma simt sigura pe mine si simt ca mai trebuie sa lucrez. Am mai citit si posturile dumneavoastra despre lectiile de condus si mi-au fost de folos. Multumesc pentru sfaturi!