marți, 27 mai 2008

Sedinta de conducere nr. 12

DE RETINUT!
Daca aveti un biciclist in fata pericolul este sa vireze stanga brusc fara sa semnalizeze
Daca circulati in dreptul unei scoli pericolul este dat de copiii care pot traversa prin locuri nepermise
Daca observati in fata o masina care intoarce se impune sa opriti si sa o lasati sa termine manevra
Conduita preventiva: totalitatea masurilor adoptate de conducatorul auto in vederea prevenirii situatiilor periculoase in trafic.
Principala cauza a accidentelor este VITEZA, de aceea prima masura in conducerea preventiva este reducerea vitezei daca prevedem un pericol potential. Aceste pericole apar la trecerile pentru pietoni, in intersectii, la calea ferata, in trafic aglomerat, pe/sub poduri, curbe periculoase, la trecerea pe langa grupuri de persoane, la efectuarea manevrei de depasire, la trecerea pe langa autobuzele oprite in statie etc.
Alta cauza este neatentia la volan, am vorbit intr-o sedinta anterioara despre atentia distributiva, cautati cu atentie indicatoarele de reglementare a prioritatii intr-o intersectie, urmariti semafoarele si priviti la lampile STOP ale masinilor din fata, daca se aprind luati piciorul de pe acceleratie si franati usor pentru a aprinde si voi aceste lampi, astfel avertizati pe cei din spate. Evitati franarile bruste si pastrati-va calmul.
Alta cauza este oboseala la volan, NU plecati la volani dupa o noapte nedormita chiar daca nu ati baut alcool.
Starea psihica este foarte importanta, NU conduce-ti dupa un eveniment neplacut in viata voastra care a determinat o suparare profunda.
TAXIUL ESTE MAI IEFTIN !!!!!!!!
Conducerea pe timp de noapte: principalul factor de risc este vizibilitatea redusa, ca masuri preventive reduceti viteza si mariti atentia, aprindeti farurile, mentineti parbrizul curat atat pe interior cat si pe exterior. La intalnirea cu autovehicule venind din sens opus este pericol de orbire, reduceti viteza si priviti usor spre marcajul din dreapta al benzii de circulatie. NU trageti dreapta de volan! Puteti intalni obstacole nesemnalizate.
Conducerea in conditii de ceata : principalul factor de risc este vizibilitatea redusa, reduceti viteza, aprindeti farurile si proiectorul de ceata, puteti porni si luminile de avarie daca vizibilitatea scade foarte mult, nu faceti manevre voluntare de depasire, intoarcere, oprire sau mers cu spatele, folositi avertizarea sonora. Daca puteti circulati in spatele unui alt autovehicul la o distanta de siguranta.
Conducerea in conditii de ploaie: principalii factori de risc sunt vizibilitatea redusa si drumul alunecos. Pe un drum plin cu apa, din cauza vitezei excesive, apare fenomenul de ACVAPLANARE, profilul anvelopei nu mai reuseste sa elimine apa si practic roata sta pe un strat de apa pierzand contactul cu solul (aderenta) si efectul este pierderea directiei. Daca anvelopa este tocita fenomenul apare la o viteza mai mica decat la o anvelopa noua. Reduceti viteza, aprindeti farurile si la nevoie chiar proiectorul de ceata, porniti stergatoarele, puneti in functiune dezaburirea lunetei(electric) si geamurilor din fata(cu aer cald). Evitati manevrele voluntare.
Conducerea in conditii de iarna: prinipalul factor de risc este drumul alunecos, reduceti viteza, folositi frana de motor, pastrati distanta de cei din fata, nu bruscati comenzile: frana, volanul, ambreiajul sau acceleratia. Trebuie sa aveti in masina lanturi antiderapante, o lopata, nisip, un spray de dezghetat incuietori.
Conducerea in afra localitatilor: Ca incepatori aveti obligatia sa conduceti cu 20 km/h mai putin decat limita maxima a vitezei pe o anumita categorie de drum, pe autostrada sa nu depasiti 110 km/h, pe drumurile national-european sa nu depasiti 80 km/h si pe celelalte categorii(national, judetean, comunal) sa nu depasiti 70 km/h. La parcurgerea unei curbe apare forta centrifuga care tinde sa scoata masina in exteriorul curbei ( in curba la dreapta masina tinde sa ajunga pe contrasens, iar in curba la stanga masina tinde sa fie scoasa in afara parti carosabile, in decor). Aceasta forta este direct proportionala cu masa si viteza autovehiculului si invers proportionala cu raza curbei. Cum masa masinii nu avem cum sa o modificam, iar drumul este dat, singura variabila ramane viteza cu care intram in viraj. Nu intrati in viraje indiferent cat de usoare sunt cu viteza mai mare de 90- 100 km/h, daca curba este mai stransa nu depasiti 70 km/h, iar in curbele la 90 grade nu depasiti 30 km/h. Exista acele curbe numite "ac de par" la 180 grade care trebuie luate cu treapta 2 cu 10-20km/h (pe serpentine).

Niciun comentariu: