duminică, 1 iunie 2008

Sedinta de conducere nr. 13

In aceasta sedinta am ca obiectiv cunoasterea modului de conducere la viteza mare si efectuarea manevrei de depasire la viteza mare.
Aleg un traseu in afara orasului si treptat marim viteza la 70 km/h in treapta 4. La aceasta viteza mariti atentia si priviti in departare, daca aveti servo-directie tineti mai ferm volanul si nu-l bruscati( se roteste strictul necesar pentru mentinerea directiei).
Pentru depasire reduceti viteza si schimbati in treapta inferioara ( in functie de viteza autovehiculului depasit), semnalizati si va asigurati in fata si in spate, daca nu vin masini intrati in depasire accelerand hotarat si pastrand o distanta laterala de siguranta( cel putin un metru ), semnalizati dreapta si in momentul in care vedeti in oglinda retrovizoare obstacolul depasit reveniti treptat pe banda si schimbati in treapta superioara. Nu va fie teama sa turati motorul mai mult decat de obicei, un motor pe benzina ajunge la puterea maxima la 5000 rot/min, iar pe motorina pe la 4000 rot/min. Pe timpul depasirii pastrati-va calmul, tineti ferm volanul, nu bruscati directia si asigurati-va permanent.
Executati aceasta manevra doar daca este absolut necesar !
Pentru efectuarea acestei manevre trebuie sa ti cont de :
1. Vehiculul depasit (bicicleta, caruta, autoturism, autobuz, autocamion), ce viteza are sau ce lungime
2. Drum ( in urcare sau in coborare, drept sau curbe )
3. Vehicule ce vin din fata (masina puternica sau vechitura )
Obligatiile celui care este depasit
1. Sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta drumului;
2. Sa nu mareasca viteza. Asta inseamna ca poate merge constant sau poate reduce viteza. Conduita preventiva impune reducerea vitezei, semnalizare dreapta, ca cel care depaseste sa inteleaga intentia de a-i facilita manevra

11 comentarii:

Unknown spunea...

Felicitari pentru ce postati pe blog. Cu asa instructor cred ca as reusi sa imi inving teama de a conduce.

victor del corco spunea...

Teama de a conduce este fireasca, absolut toata lumea are aceasta teama, se invinge printr-o pregatire psihologica, prin mult exercitiu. Eu ca instructor le demonstrez doamnelor ca sunt capabile sa conduca masina, restul vine de la sine.

Anonim spunea...

Si eu vreau sa va felicit , am i
nvatat foatre mult din scrierile dv , eu am o problema , am trecut de sala si asi vrea sa mai iau citeva lectii de condus ,se poate fara sa fiu inscrisa la scoala dvs?

victor del corco spunea...

Sigur ca se poate, pe ce masina ati facut scoala? Cand aveti traseul?

Anonim spunea...

Buna ziua, sint anonima, va multumesc ca ati raspuns, am traseul peste 2 saptamini am facut 14 ore de condus si sint si acuma foarte nesigura pe mine si asi vrea sa fac cit mai multe ore, am facut scoala pe Sandero, care ar fi recomandarea dvs sa incerc sa fac si cu alt cineva sau sa ramin cu instructorul meu ? Sint descurajata cind vad ca atitea persoane pica traseul si eu de fel sint mai emotiva.

victor del corco spunea...

La 14 ore e normal sa fiti nesigura, mai aveti 16 ore de invatat, daca sunteti multumita de instructor ar fi bine sa nu-l schimbati, daca isi da tot interesul pentru tine termina sedintele cu el si daca mai vrei si consideri ca mai ai nevoie de ore mai faci suplimentar 2-3 sedinte tot cu el. Si cursantii mei pica, deci nu ai de ce sa te sperii, nu cred ca te omoara nimeni daca nu iei din prima. Procentul meu de promovabilitate este 65%, dar cand cineva ia permisul( din prima , a doua sau a treia) poate sa conduca prin oras fara probleme, asta depinde de tine de aptitudinile cu care te-ai nascut. Eu, de exemplu, nu asi reusi sa fac medicina, eu lesin cand vad sange.

Anonim spunea...

Eu nu stiu ce sa cred, cele 14 ale mele de condus au fost socotite de catre insrtuctor 28?!, nu inteleg cum se socoteste o ora , de fiecare data zice el ca ma condus 30 km, asi vrea sa stiu cum se socoteste normal o ora, dar defapt e degeaba eu tot va trebui sa mai cumpar 10 ore cel putin ca nu ma simt deloc pregatita de a conduce o masina,va multumesc pentru incurajare

victor del corco spunea...

Nu e bine, ceva a fost in neregula cu sedintele de conducere. Aveti contract cu scoala? Ce scrie acolo? Daca sunteti de acord mai bine vorbim la telefon 0724/031791

Anonim spunea...

Da aveti dreptate, trebuie sa stau de vorba cu instructorul, poate ma va lamuri totusi cum sta treaba, eu va multumesc pentru intelegere

Anonim spunea...

Buna ziua, v-am vazut azi m-am bucurat foarte mult, tin sa va multumesc inca o data lectiile facute cu dvs m-au ajutat foarte mult,sint mai sigura acuma pe mine si pe masina , mai fac sapt. asta citeva ore si sper sa ninga poate nu trebuie sa fac multe manevre. Va doresc mult succes in continuare

victor del corco spunea...

Si cum a fost la examen?