miercuri, 4 iunie 2008

Sedinta de conducere nr. 14

Circulatia in coloana: Cel mai important aspect este mentinerea distantei de siguranta de vehiculul din fata voastra, aceasta distanta este mai mare cu cat viteza de deplasare e mai mare.
Pentru determinarea acestei distante se aplica "regula celor doua secunde". Cand vehiculul din fata trece prin dreptul unui reper (copac, indicator, borna kilometrica sau altceva) numarati in gand 1001-1002, daca la 1002 nu ati ajuns in dreptul reperului ales aveti o distanta corespunzatoare, daca ati depasit acest reper sunteti prea aproape de vehiculul din fata si in cazul unei opriri bruste nu puteti evita coliziunea cu acesta.
Trebuie sa mai tineti cont de propria masina, daca aveti Dacia 1300 si frana nu tine la prima pedala sau Audi A4, mai tineti cont de masina din fata, daca este o Dacia veche astea au becurile STOP ori arse ori prea slabe si le lipseste a treia lampa STOP, nu veti sti daca franeaza.
Tineti cont de starea drumului si de conditiile meteo, drum umed sau alunecos, piatra cubica sau neasfaltat.

12 comentarii:

vio28 spunea...

Mai intai "Buna ziua", tocmai ce-am rasfoit aceste pagini si am unele nedumeriri, cum se face ca capitolul de cunoastere a bordului a ajuns tocmai la lectia 11? n-ar fi trebuit sa fie la prima lectie?

victor del corco spunea...

In prima lectie iti dai seama ca nu ar fi retinut nimic, am insistat pe comenzile principale pedale, schimbator de viteze, maneta de semnalizare etc.

vio28 spunea...

Nu stiu ce sa zic, e bine , nu e bine, dar daca merge ...felicitari!Am incercat sa pregatesc elevul dupa planul de lectii standard si mi-am dat seama in scurt timp ca e imposibil.Acest plan trebuie adaptat in functie de zona dar si de abilitatile fiecaruia in parte.toate bune!

victor del corco spunea...

vio28, asa este, trebuie sa adaptezi planul de lectie conform cu temperamentul sau aptitudinile cursantului

Anonim spunea...

Buna ziua. Blogul dumneavoastra este foarte interesant, si as dori sa va pun o intrebare. Ce recomandare aveti pentru "zmuciturile" de la schimbarea vitezelor? Sunt la a 10 h si tot nu imi iese trecerea la o viteza mai mare, mai ales cand sunt cu acceleratia mai mult apasata.Va multumesc.

victor del corco spunea...

Trebuie sa intelegi mai intai rolul ambreiajului(este explicat in sedinta de conducere nr 1). Cand apasam pedala de ambreiaj decuplam motorul de cutia de viteze, cand ridicam pedala de ambreiaj motorul se cupleaza cu cutia de viteza si atunci cand ridici prea repede pedala are loc smucitura de care vorbeai. Mai exact in cazul tau dupa ce introduci maneta intr-o treapta superioara tu apesi acceleratia prea repede inainte de a ridica pedala de ambreiaj, te speri ca se tureaza motorul si dai drumul brusc la pedala de ambreiaj si atunci se smuceste. Recomandare : dupa ce schimbi treapta de viteza ridica pedala de ambreiaj coplet si apoi accelerezi usor si cu timpul vei invata sa cuplezi motorul si sa acelerezi simultan fara sa se mai smuceasca.

Anonim spunea...

Nu stiu ce sa cred...fac testele pe incepator.ro si la toate cu brio de la 23 in sus si cand snt pus in fata examenului am o ''constanta'' de 18-20 corecte...din asta reiese ca testele alea sunt prea usoare in corelatie cu ce se da la examne?nu de alta dar mi s-a spus k sunt la fel de dificile...ce parere aveti in leg cu situatia mea ?

Anonim spunea...

''multzumesc de raspuns si sfat''....

victor del corco spunea...

Imi cer scuze ca nu am raspuns. La examen apare o variabila numita emotia sau stresul, ceea ce determina scaderea puterii de concentrare. Pe incepator.ro trebuie sa faci 25 sau 26 ca sa ai sansa la examen. Mai sunt parti din lege neanvatate.

Anonim spunea...

observ ca pe incepator.ro sunt destul de putine intrebari,
mai ales la testele stil nou

mie imi iesea prost la cele de pe incepator.ro - stil vechi, dar la examen am luat 24 de fiecare data

victor del corco spunea...

Daca ai luat examenul cu 24 inseamna ca au prins bine intrebarile de pe incepator.ro

Anonim spunea...

interesant blog..faceti o treaba buna!