miercuri, 7 mai 2008

Sedinta de conducere nr. 6



Traseul din sedinta nr. 5. Exersam oprire, plecarea de pe loc, schimbarea vitezelor 2---3 si 3---2.


Intersectie semaforizata si marcata: In functie de directia de mers facem preselectia pe benzi cu cel putin 50 m inainte de imtersectie. Urmarim semafoarele si observam sagetile care ne spun ce directii dirijeaza semafoarele. Mai nou exista semafoare cu cronometru, daca semaforul este verde pentru directia dorita

continuam deplasarea cu atentie marita, daca este galben sau rosu oprim. In imagine avem doua semafoare, unul pt inainte si unul pt la stanga, si cronometru pentru directia inainte. Daca semaforul nu functioneaza sau este pe galben intermitent respectam semnificatia indicatoarelor de reglementare a prioritatii. In imagine avem cedeaza trecerea celor care vin pe drumul cu prioritate si avem prioritate fata de cei care vin din stanga.
Intersectia cu sens giratoriu obligatoriu: La aceasta intersectie are prioritate cel care se afla in intersectie si vine din partea stanga, semnalizam stanga la intrare in intersectie si dreapta la iesire. Daca vreau sa merg la dreapta semnalizez dreapta si ma incadrez pe dreapta langa bordura, dau prioritate celor care vin din stanga si apoi ies din intersectie.
ATENTIE! Daca sensul giratoriu are mai multe benzi, la iesire din sens trebuie sa va asigurati in dreapta la cei care merg in paralel cu voi si isi continua deplasarea in intersectie, trebuie sa le acordati prioritate pentru ca voi schimbati banda.
http://instructorautobrasov.blogspot.com/2008/04/sens-giratoriu-brasov.html
Depasirea obstacolelor : Daca privind inainte observam pe banda noastra un obstacol reducem viteza, semnalizam stanga, ne asiguram in oglinda laterala si in unghiul mort din stanga, daca vin masini pe banda 2 reducem viteza si oprim in spatele obstacolului la o distanta care sa ne permita efectuarea manevrei de depasire, daca nu vine nimeni din spate intram in depasire, iar in momentul in care observam obstacolul in oglinda retrovizoare semnalizam dreapta ne asiguram in oglinda laterala dreapta si reintram pe banda 1

12 comentarii:

alina spunea...

interesant,unghiul mort.puteti vrb mai multe despre acest punct?

victor del corco spunea...

Unghiul mort este o zona in lateralul masinii, cam la 1 metru, zona care nu se vede in oglinda laterala si atunci trebuie intors capul si sa privim pe geamul usii din spate

Anonim spunea...

Am vazut ca ati scris despre sensul giratoriu, si ma intereseaza aceasta chestie.
Am permisul de conducere de o luna si deja am avut prima tamponare , din vina celuilalt , zic eu.
Eu am facut scoala de soferi in Spania, si acolo am obtinut permisul.
In legatura cu sensul giratoriu (pentru ca acolo a avut loc tamponarea de care va ziceam), cartea de circulatie, si instructorul m-au invatat ca in sensurile giratorii se circula in mod normal pe banda din dreapta, indiferent pe care din iesirile sensului vrei sa le urmezi.
Sa va spun ca majoritatea soferilor nu mai respecta aceasta regula, e de prisos. Asa a avut loc si incidentul meu. Cel care m-a lovit circula pe banda din stanga ( a 2 a) , eu fiind pe prima banda, a venit din spate, mi-a taiat calea pur si simplu, si s-a intamplat nenorocirea.
Noroc ca aveam viteze mici.
Acum as vrea sa ma sfatuiti , ce sa fac pe viitor ca sa evit astfel de neplaceri.
Sa continui cum am invatat la scoala , adica sa circul pe prima banda, sau sa circul pe a 2-a si cand vreau sa ies, sa ma incadrez pe prima?
E posibil ca regulile de circulatie spaniole sa fie foarte putin diferite de cele romanesti, referitor la giratoriu, am citit si cartea de circulatie romaneasca.
Astept raspunsul dvs. Va multumesc anticipat!

victor del corco spunea...

Imi pare rau pentru accidentul tau, bine ca nu a fost mai grav. Daca giratoriul are mai multe benzi nu se poate ca toate masinile sa se incadreze pe banda unu, nu se mai fluidizeaza traficul. Recomandarea mea la giratoriu te incadrezi in functie de directia pe care iesi:
1. pentru la dreaptane incadram pe banda unu langa bordura semnalizam dreapta ne asiguram in stanga si iesim.
2. pentru inainte ne incadram pe banda 1 sau banda 2, semnalizam stanga dam prioritate celor din stanga si la iesire semnalizam dreapta ne asiguram stanga-dreapta si iesim din giratoriu pastrand banda(1 sau 2 in functie de cum eram incadrati la intrare).
3. pentru virajul la stanga sau intoarcere ne incadram langa axul drumului semnalizam stanga si dam prioritate daca e cazul, parcurgem giratoriul langa rond si la iesire semnalizam dreapta, dam priritate la mainile care circula in paralel cu noi pe benzile din dreapta( asa cum ar fi trebuit sa-ti acorde tie priritate cel care te-a lovit) si iesim cu atentie din giratoriu.
Ideea este ca tu trebuie sa mergi incet, sa semnalizezi, sa te asiguri stanga dreapta pentru a putea evita pe cei care nu respecta regulile si merg cu viteza

Unknown spunea...

daca am intrat in sens pe banda din drepata si vrem sa iesim a doua la dreapta si vine o masina pe banda din stanga care vrea sa iasa prima la drepata, cine are prioritate?
Daca vreau sa ies a doua la dreapta si nu am reusit sa ma incadrez in sens pe a doua banda, e gresit sa merg pe prima banda pana la a doua la dreapta?
Multumesc!

victor del corco spunea...

Daca cel care vine din stanga era deja in intersectie si tu intri atunci el are prioritate la iesire din giratoriu, daca ati intrat simultan in giratoriu cel care schimba banda pentru a iesi trebuie sa dea priritate celui de pe banda din dreapta.
Poti iesi pe adoua strada la dreapta de pe banda din dreapta.
Important e ca la iesire sa nu schimbi banda fara sa te asiguri sau fara sa semnalizezi.

sais spunea...

Am ajuns la sedinta a 6-a de condus si imi dau seama ca inca nu reusesc sa ma asez prea corect pe benza de circulatie. Fie merg prea langa bordura, fie trec pe contrasens. Ma puteti ajuta va rog in acest sens? Multumesc!

victor del corco spunea...

Trebuie sa privesti inainte, nu in fata masinii, sa mergi in linie dreapta, privesti scurt in oglinzile laterale ca sa incadrezi masina pe mijlocul benzii, apoi iti faci un reper un punct in care se intalneste marcajul respectiv bordura din dreapta cu stergatorul din stanga respectiv cu stergatorul din dreapta.
Ce inaltime ai? Pe ce masina faci scoala?

sais spunea...

Am 1.62m si fac pe Matiz. Intre timp am mai facut cateva sedinte si parca ma descurc mai bine, insa, tot imi mai trage de volan d-nul instructor.

victor del corco spunea...

Matizul sta cam prost la vizibilitatea in fata din cauza bordului si a stilpilor parbrizului. Cu timpul vei rezolva problema asta cu directia, instructorul trebuie sa aiba rabdare cu tine si sa faca tot felul de exercitii ca sa te obisnuiesti sa mergi pe banda.

Anonim spunea...

buuuna
sunt la sedinta a 10-a si inca nu sunt sigura pe mine....instructorul meu in loc sa imi explice ce am gresit,incepe sa ma intrebe de ce fac asa si nu asa.....incat ma zapacesc si nu mai stiu ce sa fac dupa aceea...ma pierd de totnu stiu ce sa fac in continuare si nici pe el palavragind nu-l mai pot asculta.cum sa fac sa am mai multa incredere in mine?multumesc mult si sunteti cei mai tari

victor del corco spunea...

Mai intai incearcva sa vorbesti cu instructorul tau si explicai ca vrei sa iti explice cum se face si nu sa te intrebe de ce ai facut, ca in acele momente nici tu nu sti ce faci si de ce. Daca nu-si schimba atitudinea si nu te intelegi cu el atunci e bine sa cauti alt instructor.