marți, 29 aprilie 2008

Sedinta de conducere nr. 2

Recapitulare si fixarea cunostintelor din prima sedinta. Traseul este acelasi din prima sedinta.
Exercitiu de schimbarea vitezelor cu motorul oprit(1-2-3-4-3-2-1);
Obiectiv: mentinerea directiei si acceleratiei la viteza mica( 20 km/h-treapta 2 )
Eu pun masina in miscare si schimb in treapta 2, cursantul priveste inainte, se obisnuieste cu pedala de acceleratie prin exercitii de apasare usoara si apoi eliberarea pedalei(frana de motor)Volanul e reglat sa mentina directia rectilinie nu trebuie strans in pumni, muschii relaxati, nu se roteste brusc.Parcurgem astfel 15-20 km dus-intors. In curba de 90 grade exersam rotirea volanului prin miscarea mainilor pe volan(una impinge,alta trage). La capatul traseului executam intoarcerea dintr-o miscare. Eu ma asigur si dau instructiuni, cursantul se concentreaza doar la mentinerea directiei si la pedala de acceleratie.

7 comentarii:

otilia spunea...

Cum sa facem sa nu tinem strans volanul.Desi ma simt destl de sigura pemine in ceea ce priveste directia si miscarea volanului, tot il mai strang ,de parca ar fi puncul meu de sprijin.

victor del corco spunea...

Am citit un articol care ajungea la concluzia ca barbatii tin o mana pe volan si una pe schimbator pentru ca psihic ei considera masina ca facand parte din organismul lor, femeile in schimb percep masina ca pe o entitate separata de corpul lor si atunci tin ambele maini pe volan(strans binenteles ca sa nu o scape de sub control). Deci nu esti tu de vina ca strangi volanul si mai trebuie sa sti ca rotile masinii sunt astfel reglate pentru a mentine volanul singur pe directia inainte asa ca degeaba il strangi ca oricum volanul nu-si schimba pozitia de mers drept si dupa ce faci un viraj el are tendinta de a revenii in pozitia de mers drept.

otilia spunea...

Teoretic stiu si eu ca volanul revine si ca rotile sunt reglate pt. a mentine directia inainte. Dar de la teorie la practica mai este mult.Cred totusi ca este ceva din ce ati spus:mentinerea situatiei sub control.

victor del corco spunea...

Sotia mea, si ea instructor, le spune fetelor sa tina volanul cum tin ele ceva drag, nici prea strans, dar nici prea moale, mie mie rusine scriu despre ce era vorba, dar intotdeauna are efect.

otilia spunea...

SUPER! Nu m-as fi gandit.Cu siguranta va avea efect.Azi cand ma voi pune la volan,ma voi gandi la ce sugera sotia dvs.. Va voi spune cum a fost.Multumesc!

otilia spunea...

A fost bine. Volanul a stat asa cum trebuie si nu l-am mai tinut asa de strans.Imi aminteam de "sfat" radeam singura in masina si mainile se relaxau. S-a cam uitat instructorul la mine ce am.Eu n-am zis nimic.La cdonducere azi a fost prima zi intensa in oras.E ciudat.Am prins si o perioada bara la bara.Eu cand sunt mai emotionata glumesc mult si vorbesc tot felul de chestii.Nu stiu daca ii place instructorului,dar pe mine ma relaxeaza.Sa vadeti cum s-a uitat la mine cand i-am spus ca nu incap pe un drum asa ingust(mergeam pe un drum cu benzi inguste;eu zic ca-s la limita).Evident glumeam.E bine sa glumesc sau ar trebui sa fiu serioasa?

victor del corco spunea...

Incredibil!!!! A functionat??
Cand poveste sotia mea nu credeam ca are efect. Acum ma gandesc ce pot spune eu baietilor sa nu mai stranga volanul, la puterea lor eu nu reusesc sa trag de volan in caz de urgenta. Daca sporovaiala te relaxeza si te face sa uiti de stres atunci poti vorbii si glumii, dar sa ceri acordul instructorului. Conducerea trebuie sa fie o placere si o relaxare.