duminică, 27 aprilie 2008

Sedinta de conducere nr. 1

In prima sedinta ies cu masina din oras pe o strada asfaltata fara trafic, fara treceri de pietoni, fara intersectii cu parcare mare la cele doua capete si un viraj la 90 grade. Teoretic primele 5 sedinte se desfasoara pe aceasta strada, pentru unii cursanti sunt suficiente 3 sedinte, iar pentru altii stau si 6 sedinte in functie de aptitudinile fiecaruia.
In prima parte a sedintei stabilesc ce obiective avem, ce vrea examinatorul sa vada la cursant :
1. Atentia distributiva: privirea inainte (nu in fata masinii), ochii scaneaza stanga-dreapta de pe un trotuar pe celalat cautand pericole potentiale, privirea in oglinzi si in unghiul mort pentru asigurare.
2. Anticiparea evenimentelor: creierul proceseaza ce vedem si anticipeaza ce se poate intampla, cum vor evolua evenimentele in functie de pericolele potentiale.
3. Luarea deciziilor: creierul ia o decizie dupa analiza si da comanda de executare.
4. Executia: de multe ori vrem sa facem ceva si ne iese cu totul altceva, e foarte important controlul reactiilor si graba strica treaba de cele mai multe ori.
Urmeaza instalarea la volan:
1. Reglarea scaunului in functie de pedala de ambreiaj si pozitia mainilor pe volan.
2. Reglarea oglinzilor: in oglinda interioara vedem geamul din spate(luneta), iar in oglinzile laterale vedem manerul usii din spate.
3. Centura de siguranta.
Cunoasterea autovehiculului:
1. Pedala de AMBREIAJ:
a) ambreiajul decupleaza(apasat) sau cupleaza(ridicat) motorul cu cutia de viteze
b) piciorul stang, calcaiul in aer, se apasa cu varful piciorului pana la podea si se ridica treptat pana cupleaza
c) ambreiajul se apasa: la plecarea de pe loc, la schimbarea vitezelor in mers si la oprirea masinii.
2. Pedala de frana (frana de serviciu )
a) frana de serviciu franeaza rotile masinii
b) se apasa treptat numai cu piciorul drept, calcaiul pe podea
3. Pedala de acceleratie se mangaie usor ca un fulg cu varful piciorului, la apasare marim viteza masini, cand luam piciorul de pe acceleratie reducem viteza masinii( frana de motor)
Pornirea motorului:
1.Pedala de ambreiaj la podea.
2.Scoatem schimbatorul de viteze pe liber.
3.Punem contactul ( rotim cheia in contact pana aprindem becurile din bord ).
4.Pornirea efectiva a motorului ( asteptam cateva secunde pana se sting o parte din becuri dupa care rotim cheia 1-2 secunde pana auzim motorul pornit si luam mana de pe cheie)
Exercitiu cu pedala de acceleratie:
Privim turometrul(daca avem), auzim motorul si mangaiem usor pedala de acceleratie marind turatia treptat 1500-2000-2500 si incercam sa memoram sunetul motorului la diferite turatii.Durata exercitiului 2-3 minute.
Exercitiu cu pedala de ambreiaj:
Introducem in treapta I-a si ridicam incet pedala de ambreiaj pana simtim ca tremura motorul(acesta este punctul in care incepe sa se cupleze motorul cu cutia de viteze) dupa care apasam pedala la podea. Repetam de 4-5 ori.

54 de comentarii:

Anonim spunea...

E interesant si de ajutor post-ul. Imi place mai ales partea cu exercitiul de ambreiaj.

Anonim spunea...

Instructorul meu mi-a spus ca cel mai bine pentru incepatori este sa tina calcaiul in podea cand elibereaza ambeiajul (nu in aer, pentru ca este mai greu de controlat).Este adevarat?

victor del corco spunea...

Parerea mea este ca e mai bine sa te obisnuiesti cu calcaiul in aer.
Nu am spus niciodata ca eu detin adevarul absolut. daca ambreiajul are cursa mai lunga(Logan pe benzina) este imposibil sa ti calcaiul pe podea, la Matiz cursa este foarte scurta si atunci este posibil.Daca porti 44 la pantofi e diferit,fata de 35.
De la caz la caz este posibil si pe podea si in aer

otilia spunea...

Ma bucur ca existati si va felicit pt.ceea ce ati realizat.Pt. mine e de foarte mare ajutor tot ce exista pe acest blog.Ori de cate ari am o nelamirire caut informatii si raspunsuri aici.Am facut si doua teste acomodare sala.A fost bine. teste

victor del corco spunea...

Multumesc pentru aprecieri, sa ne ti la curent cu evolutia ta

Anonim spunea...

Felicitari!Norocul meu ca v-am gasit altfel nu luam traseul in veci.Va multumesc din suflet pt tot ce ne puneti la dispozitie aici.E de mare ajutor.

Anonim spunea...

Felicitari pentru ideea de a ne face cunoscute aceste detalii.

Anonim spunea...

Multumiri celui care a detaliat toate aceste lucruri.Respect fata de persoana aceea.

victor del corco spunea...

Multumesc pentru felicitari, nu vreau sa iau cu mine in mormant ceea ce stiu.

Anonim spunea...

Buna seara,
Felicitari pentru blog in primul rand, sinteti de mare ajutor. BRAVO VOUA :).
Si eu am inceput scoala de soferi, inca nu m-am deprins cu luatul de volan, adica cu virajele, nu simt inca masina, nu stiu cat trebuie luat de volan. Am facut doar 7 ore, si e cam dezamagit instructorul de mine. Si nu stiu daca dupa 7 ore pot sa fiu as, probabil nu prind asa repede. Sunt putin descurajata de ce mi-a spus instructorul. Pe masina care exersez, schimbatorul de viteze mi se pare ca merge cam greu, e masina Opel, eu care credeam ca va merge usor. Pe cand la Logan merge foarte usor, si mi se pare mult mai simplu. Nici cu schimbatorul de viteze nu am deprins asa usor, stiu cum sunt pozitionate treptele dar nu stiu asa bine cum se face trecerea de la o treapta la alta. Nu ne prezentati un filmulet cu schimbarea treptelor de viteza?. M-ati ajuta mult daca prezentati un filmulet. Multumesc anticipat.

victor del corco spunea...

Mai intai trebuie sa faci cateva exercitii de schimbarea treptelor cu motorul oprit adica 1-2-3-4-3-2-1, apoi trebuie sa sti de ce trebuie sa schimbi treptele si cand. Fiecare treapta de viteza corespunde unui interval de viteaza a masinii:
tr 1= 0-10 km/h
tr 2=10-30 km/h
tr 3=30-50 km/h
tr 4=50-80 km/h
tr 5=80- viteza maxima.
Cu tr 1 pleci de pe loc si daca maresti viteza peste 10 km/h trebuie sa bagi in tr 2, treapta cu care accelerezi pana la viteza 30 km/h dupa care bagi in tr 3 cu care mergi pana la 50 km/h. In functie de viteza cu care mergi trebuie sa schimbi treptele si trebuie sa asculti motorul care cere schimbarea acestore. Un filmulet nu cred ca te ajuta, trebuie sa exersezi practic multe sedinte la indicatiile instructorului pana devine reflex.

Anonim spunea...

Foarte folositor. Multumesc! Cu cat conceptualizez mai mult etapele, cu atat mai usor va fii in practica pentru ca stiu ce am de facut. :-)

crysss26a spunea...

Sunt la a patra sedinta de condus si sunt foarte nemultumita de mine Pur su simplu conduc ca o cizma..... De pe ambreiaj usoooor. Usor, usor, da de unde sa stiu eu ce e usor si ce nu e usor? Ieri cand am facut 100 de porniri de pe loc, am inteles ca nu prea ma descurc cu notiunea asta de usor. Pac, porneam, slabeam ambreiaju, dupa care piciorului meu i se parea ca am pornit si ridicam picioru de tot. Pam pam. Se oprea motoru. La dracu. Un zambet stupid (al meu) urmat de admonestarea pisiceasca (a lui), si porneam iarasi, de data asta in forta. Nu s-a intamplat decat de vreo 5 ori. Ieri. Si de vreo 2 azi. Mergem tot mai bine. Bata-l cucu ambreiaj. Daca n-ar fi pornirea de pe loc, m-as descu5.

Da jur ca am pus frana! Cu frana asta, iarasi, greu. Ba frana, ambreiaj, frana, slabeste-o, frana, stop, ba ambreiaj, frana, mai las-o, mai in fata, iar n-avem vizibilitate, baga a1a, mai in fata. Of, la dracu, nu mai intelegeam nimic. Plus ca aparea cate o trecere de pietoni din senin, si se mai trezea cate o baba cu carucioru ca ea voia sa treaca. Nu mai era nimeni, doar ea. Si eu trebuia sa pun frana. Cateodata o apasa si instructoru cu mine impreuna. Dupa care eu luam picioru de pe frana. “Maaa, tu n-ai pus frana, am pus numa eu!”. “Nu-i adevaraaaat, am pus, jur!”. Adevaru-i ca o data am luat picioru de pe frana si am inceput sa alunecam gratios inapoi. Eu de unde sa visez ca daca suntem in panta, nu sta. Acum am aflat. Sa franam, deci.rca perfect cu condusu asta

Mbun. Cam atat pentru moment. Nu zic ca ma dor picioarele cand ies de acolo zici ca am stat in lanturi. Ambrea-te-ai singura sa te ambreezi. Exista masini fara ambreiaj? Care pornesc de la buton, sau asa? Mersi :).

victor del corco spunea...

Pare amuzant ce spuneti daca nu ar fi tragic. Va explicat instructorul ce rol are ambreiajul? cum se apasa, cum se ridica, cursa libera si cursa activa? Cand se apasa ambreiajul? Unde este ambreiajul? Dupa patru sedinte sunteti in oras deja?
Ce varsta aveti?
Trebuie sa simtiti ce face masina cand ridicati ambreiajul sau cand franati.
Mai vorbim

Anonim spunea...

Buna seara,

Azi am facut prima mea sedinta. A fost f bine, mi-a placut foarte mult.

Am facut exact etapele descrise de Dvs. in sedinta nr 1 (desi nu sunt din BV :D)

Intrebarea mea este daca aceste sedinte reprezinta un fel de standard si toti instructorii le respecta.

Multumesc.

victor del corco spunea...

Nu sunt standard aceste ore, difera de la instructor la altul si de la un cursant la altul. Un instructor bun asa face.

Anonim spunea...

Bună ziua!
Ţin să vă mulţumesc şi să vă felicit pentru ajutorul pe care îl acordaţi celor care vor să aibe şi ei permis!
Citind mai multe informaţii de pe site-ul dumneavoastră am observat că sunt o groază de diferenţe între metoda dumneavoastră de instruire şi a instructorului meu... Aş porni precizând faptul că tot 14 şedinţe sunt problema este că eu am început direct în oraş (sunt din Brăila) şi plus de asta eu sunt abia la a 2-a şedinţă şi deja fac întoarceri, i-au curbe nu foarte periculoase, dau cu spatele... vi se pare normal???
Şi normal că am şi eu scăpările mele...am reuşit în sfârşit să demarez corect după vreo 20 de încercări într-o parcare... în rest nu am avut probleme...nu am oprit motorul prin oraş... ceea ce mă deranjează este faptul că fiind în oraş trebuie să fiu foarte atent şi dacă traficul este mai aglomerat să fac o groază de chestii într-un timp foarte scurt...asa e in oras ce sa-i faci... si faptul asta duce normal la un efort enorm si dupa o ora juma mi se acreste, pur si simplu ma simt obosit... de fiecare data cand am venit de la sedinta a trebuit să dorm cel puţin 2 ore...
Nush mi se pare mult prea mult pe şedinţă... În fine!
Instructorul mi-a spus ca peste 2 săptămâni (aprox.) va trebui să dau examenul practic...
V-aş întreba dacă ştiţi cumva dacă la sală, printre cele 26 de întrebări cam câte întrebări de mecanică mi-ar putea pica (daca este setat un numar maxim 2-3) si la fel si pentru conduita ecologica si preventiva... Am citit niste mesaje de pe un forum de acum 5-6 luni şi se plângeau unii că pot pica şi 6-7 întrebări... şi sincer dacă îmi pică mai mult de 4 eu pic examenul... e ff grea mecanica...
Vă mulţumesc mult!

victor del corco spunea...

Multumesc pentru apreciere.
Nu este normal sa intri in oras din prima, dupa cum simti si tu efortul este mult prea mare pentru creier, iar rezultatul se va vedea la examen. Exercitiile repetate la anumite intervale de timp au rolul de a forma reflexele conditionate necesare in conducere, ori in acest ritm creirul fiind prea stresat nu va forma reflexele, condusul va fi un stres pentru tine. La examen intervine si emotia care va bloca si mai tare creierul si de aici clacare psihica. Nu s-a oprit motorul pentru ca tine instructorul piciorul pe ambreiaj. Comanda dubla are si acceleratie la instructor ? Cumpara chestionarele si cursul de la editura National, nu asculta ce spun cei care au picat sala, vor spune ca au avut o suta de intrebari de mecanica si de aia au picat, cei care iau sala spun ca a fost usor pentru ca au invatat.

Anonim spunea...

Mulţumesc pentru sfaturi...carte am şi am început să învăţ...totuşi la sedinţa de azi m-am descurcat foarte bine cu demarările...sincer dintre sală şi traseu cel mai mult mie frică la traseu...
în ceea ce priveşte comenzile pe care le are da are şi pentru acceleraţie... totuşi nu prea se bagă foarte mult... doar îmi spune ce să fac...
bine şi pe mine la început vreo 30 de min ma dus într-o parcare unde nu era nicio maşină şi am exersat acolo...
astăzi a fost şedinţa a 3-a şi pot spune că m-am descurcat bine...plus de asta când am venit nici nu am mai fost obosit... mi-a spus că mai fac mâine o şedinţă şi apoi vreo 3-4 zile repaus...
aaa şi am uitat să precizez că la noi în Brăila aproape toţi instructorii dacă nu de la sfârştul primei şedinţa (ultimile 10-20 min) la a doua şedinţa te bagă în oraş...
Auziţi şi aş mai avea o întrebare... vrem să ne luăm o maşină în următoarele 2-3 zile şi încă nu suntem decişi dacă să luăm Noua Logan sau Noul Clio?
Mulţumesc pentru răspunsurile prompte...:D

victor del corco spunea...

Nu te grabi sa cumperi masina, mai intai sa iei permisul, apoi te interesezi de preturi, faci diferenta intre motorul pe benzina si cel pe motorina si dupa aceea te hotarasti. Pe ce masina faci scoala? pe benzina sau motorina?

Anonim spunea...

fac pe Logan...(benzină)
Problema este că nu i-au maşină doar pentru mine...mai e şi tata care are permis de 25 de ani...

victor del corco spunea...

Eu am logan pe benzina din 2005 la scoala , are 80000 km si nu am avut probleme.

Radu Marius spunea...

La pornire,dupa ce s-a adus schimbatorul de viteze pe liber cum se procedeaza corect: se mentine pedala de ambreiaj la podea sau se apasa usor pedala de acceleratie si se porneste masina?
Nu puteti da o adresa de e-mail pentru mai multe intrebari?

victor del corco spunea...

Nu am inteles intrebarea.
victor@kronvic.ro

Radu Marius spunea...

Cum este corect sa se porneasca masina:se mentine pedala de ambreiaj la podea si se porneste masina sau se lasa libera pedala de ambreiaj(se ia piciorul de pe pedala de ammbreiaj) si se apasa usor pedala de acceleratie si se porneste masina?(in ambele situatii schimbatorul de viteza fiind la punctul mort).

victor del corco spunea...

Am inteles, vorbesti de pornirea motorului. Motorul se porneste cu ambreiajul apasat si cu schimbatorul pe liber.Daca ambreiajul este ridicat electromotorul invarte si ambreiajul si rotile dintate din cutia de viteze, gandeste cum e uleiul din cutia de viteze iarna, deci protejezi electromotorul si bateria masinii.

victor del corco spunea...

Am uitat sa spun ca nu se apasa acceleratia.

cristi spunea...

Buna ziua! Foarte tare blogul.
Acum sa va spun si oful meu: Ieri am avut prima sedinta de conducere, si dupa ce citisem pe blog cum se procedeaza, ma asteptam la ceva asemanator MACAR.
Din parcare, urca-te in fata, la volan, in mijlocul zilei, in buricul targului-Bucuresti(eu neconducand niciodata), mers 1h prin oras, m-au trecut toate apele, aglomeratie, viraj stanga, dreapta. Instructorul pare ca stie ce face, dar m-a luat prea tare, din prima.
Am fost cam dezamagit, dar sa speram ca va fi bine.
Momentan am probleme si la mentinutul directiei, si nu prea ma impca cu ambreiajul(sandero, diesel). Astept sedinta2 sa vad cum merge.
O seara placuta.

victor del corco spunea...

Fiecare instructor are metodele lui si la fiecare cursant se aplica alte metode pedagogice. Eu incerc sa formez cursantului o atitudine pozitiva la volan, de incredere si siguranta, pentru mine e impartant ca cel de la volan sa nu fie stresat sa vina de placere la ore. Am si eu comanda dubla si as putea sa conduc din dreapta. Comanda dubla are si acceleratie?

cristi spunea...

Nu sunt sigur daca are si accelaratie!
Mersul prin oras de la prima sedinta poate fi o metoda pedagogica?
Si instructorul meu mi-a inspirat o stare de siguranta si incredere, imi tot zicea sa stau relaxat, ca e langa mine, sa nu strang volanul, n-a lovit nicio masina in n ani, etc, si chiar a functionat.
Multumesc pt raspuns!

Anonim spunea...

buna ziua, am si eu o intrebare in legatura cu ambreiajul, am inteles ca se apasa la plecarea de pe loc, la schimbarea vitezelor si la oprire.Dar atunci cand intri intr-un viraj (la stanga sau la dreapta)si nu e nevoie sa schimbi viteza , doar sa franezi putin mai apesi ambreiajul??? In aceasta situatie este nevoie?? Si inca ceva: cand se apasa ambreiajul doar putin si nu pana la capat(in ce situatii?sunt atat de multe pareri impartite), va rog sa-mi spuneti parerea! Multumesc!

victor del corco spunea...

1. Daca esti in treapta 2 si poti face virajul iei piciorul de pe acceleratie si franezi usor pentru a intra in viraj apoi se accelereaza usor la iesirea din viraj.
Daca o situatie periculoasa in viraj impune reducerea semnificativa a vitezei pana aproape de oprire apasam ambreiajul si schimbam in treapta 1 pentru a putea continua deplasarea cu viteza ff mica.
Un motor diesel foarte puternic nu poate face virajele in treapta 2.
Concluzia este ca se poate conduce in mai multe moduri, de aceea un incepator invata sa conduca o singura masina si cu un singur instructor, dupa ce faci experienta in conducere vei constata ca diferite masini se conduc in diferite moduri si se procedeaza diferit in dieferite situatii.
NU TE COMPLICA INVATAND DE LA MAI MULTE PERSOANE, FIECARE ARE STILUL LUI.
2. Ambreiajul se tine partial cuplat, patinat, cand vrei sa mergi foarte incet si constant( la parcari, mers in coloana, plecare lina de pe loc etc), in aceasta situatie ambreiajul transmite la roti doar o mica parte din fluxul de putere al motorului.

Anonim spunea...

Va multumesc pt raspuns! e un site f bun, de mare ajutor. Chiar ajuta informatiile dumneavoastra.Pacat ca nu sunt din BV. O zi buna!

Anonim spunea...

Instructorul meu a zis ca in prima ora o sa ma duca intr-o parcare si o sa ma puna sa ma tot invart si sa ma duc fata-spate dupa care o sa mergem in afara orasului la un drum mai lung.

victor del corco spunea...

Sigur exista diferite metode pedagogice, si eu mai incerc din cand in cand diverse metode.

lena spunea...

Multumesc mult imi este foarte de folos, am facut deja 10 sedinte dar instructorul nu mia explicat, si din a doua sedinta ma pus sa conduc deja in oras ma urcat in masina si zicea dute, condu fara sa imi explice. Asta ii in baia mare

Anonim spunea...

buna ziua ma numesc teo am inceput si eu orele de conducere am facut 8 sedinte pana acu si tot ma fastacesc la oras in intersectii stiu ca atunci cind masina se opreste se pleaca cu a 1a apoi bagi a2 a si dupa aia bagi viteza a 3a dar ma pierd atunci cand ma apropii de exemplu de o cale ferata numai stiu ce sa fac sa reduc viteza . instructoru mai tipa la mine si atunci chiar ca ma pierd de tot .azi la o trecere de pietoni eu eram in viteza a 3a si ma tot apropiam de trecere si am apasat frana si s-a oprit motorul.instructoru zicea ca trebuia sa apas si ambreiaju.asa trebuia sa fac? pana acum am fost mai mult in afara orasului doar ce traversam putin orasu ca sa putem iesi in exterior atat. in poligon de fiecare data. am condus si logan diesel si logan benzina.intrebarea mea este ,o sa mai trebuiasca sa mai cumpar sedinte de conducere ? practic eu nu stiu mai nimik sant total buimacita cand termin orele de conducere.cand urc in masina parca sunt aeriana ma pierd cu totul si numai stiu ce trebuie sa fac.

victor del corco spunea...

Te rog sa citesti toate posturile si comentariile si vei vedea ca majoritatea cursantilor au aceasta problema. Constat ca nu cunosti bine comenzile masinii: rolul ambreiajului, etc si asta te face nesigura ca nu poti controla masina. In primul rand trebuie sa inveti cum functioneaza masina cum si cand actionezi comenzile, adica trebuie sa te imprietenesti cu masina si sa inveti sa o stapanesti, apoi trebuie sa inveti cum procedezi in trafic in fiecare situatie in parte: trecere de pietoni, alveola, calea ferata , semafor etc. Instructorul tau trebuie sa faca toate astea cu calm si multa rabdare. Daca nu faci toate astea poti sa faci 100 ore de conducere ca e degeaba, vei savea aceeasi senzatie de nesiguranta si teama fata de conducere. Iti spun din experienta, am facut si eu scoala cu persoane care mai facusera scoala si ore suplimentare si nu reuseau sa treaca peste examen sau daca treceau nu puteau conduce singure prin oras. Ori te invata instructorul asta ori il schimbi.

Anonim spunea...

va multumesc ca existati!am facut scoala de soferi in italia,am luat carnetul de prima data atat teoria cat si practica,ca asa e aici intai faci sala si numai dupa poti sa faci conducere.a fost totul perfect dar nu dupa mult timp am avut unaccident care nu a fost din vina mea dar m-am speriat atat de tare ca nu am mai pus mana pe masina timp de doi ani.Aveam frica numai cand ma uitam la ea si faceam atacuri de panica,acum zic eu ca am trecut aceste faze si m-am gandit sa incerc din nou marea surpriza a fost ca nu mai stiam nimic din ceea ce am invatat.din fericire am gasit acest blog al dumneavoastra si ma ajuta foarte mult.Nu stiu daca am sa reusesc pana la urma sa trec peste problemele mele insa un lucru e sigur ca de pe blogul dv. se poate invata sa conduci .Va multumesc ancaodata ca existati!

victor del corco spunea...

Multumesc pentru aprecieri.
Condusul nu se uita, e doar lipsa de incredere si un blocaj peste care trebuie sa treci cu rabdare.

Anonim spunea...

Buna ziua...ma numesc Maria si vreau sa va multumesc pentru sfaturile extrem de utile.sunt o tanara careia ii era frica si sa stea pe scaunul soferului din dreapta:)acum am inceput scoala de soferi, vineri am facut prima sedinta care a constat in explicatii oferite de instructor (trb sa reglezi scaunul, oglinzile, pui centura, apoi ambreiaj, viteza 1, frana de mana, usor piciorul de pe ambreiaj, acceleratie usor etc.) din care nu am retinut mare lucru, din cauza emotiilor.la sfarsitul sedintei am facut 3 porniri de pe loc, bagat in tr2 si am mers exact 300 metri, oprit la trecerea de pietoni si virat dreapta(din fata veneau masini bara la bara pe 2 benzi, o salvare cu girofarurile pornite, mi-a stat inima in loc)bun...ieri a fost a doua sedinta, m-a pus direct la volan si am inceput sa conduc prin oras, prin Timisoara, dupa ora 17, cand era o nebunie in trafic...semafoare, intersectii, panta, treceri de pietoni,viraje,masini, claxoane, instructorul langa mine "ambreiaj, frana, din tr2 in tr1, usorrr de pe ambreiaj, acceleratie, vezi ca vine din stanga, vezi ca vine din dreapta"...o vai, cred ca mai aveam cateva minute pana la un infarct...problema e ca m-am speriat fff tare de trafic si de faptul k nici macar sa tin directia nu stiu, sa intorc de volan mi-a aratat in 2 min cum se face dar tot nu stiu sa fac...si cand vad ca sunt asa pe langa ma bate gandul sa ma las de soferie...norocul meu cel mai mare a fost ca am citit blogul dumneavoastra si de aici am retinut ce si cum trb sa fac si cu treptele si cu tot, am vazut ca nu e normal sa te bage din prima in oras dar se pare (am tot intrebat in stanga si in dreapta) ca majoritatea instructorilor din timisoara procedeaza asa...ce imi spunea instructorul nici macar nu auzeam din cauza stresului cand vedeam zeci de masini venind din toate partile:( ce ma sfatuiti sa fac, sa vorbesc cu instructorul sa o lase putin mai moale cu mine sau sa nu zic nimic?m-am gandit sa mai vad cum e si sedinta de azi, daca e tot asa de stresant...instructorul pare de treaba, nu tipa pe mine, doar ca mai ridica vocea si nu ma pot coordona sa fac tot ce zice el, 7 operatiuni in cateva secunde:(
nu este el foarte ok sau sunt eu un anti-talent la condus?
va multumesc foarte mult

victor del corco spunea...

Imi cer scuze pentru intarziere.
Nu este bine ca ai intrat in oras din a doua sedinta, vorbeste mai intai cu instructorul sa stai cateva sedinte pe strazi mai putin circulate si apoi sa intri in oras, spune-i ca daca nu ajung cele cinsprezece sedinte mai faci suplimentar, deci sa nu se grabeasca cu tine ca vrei sa te obisnuiesti cu volanul, pedalele cu masina in general.
In fuctie de raspunsul lui te hotarasti daca schimbi instructorul sau nu, dar incearca sa pui tu conditii de la iceput ca esti pe banii tai.
Succes

Anonim spunea...

Imi cer scuze ca nu am mai scris nimic din septembrie, dupa raspunsul oferit de dumneavoastra, dar am fost ocupata cu scoala de soferi si cu serviciul...i-am spus instructorului sa ma ia putin mai usor deoarece sunt foarte emotiva astfel ca la a treia sedinta m-a scos din oras, am condus vreo 30 de km prin cateva sate de langa Timisoara.
Urmatoarele sedinte le-am facut toate in oras, dar din cauza serviciului am facut orele de conducere doar dupa ora 16-17 cand era foarte aglomerat, un trafic infernal, foarte multi soferi care nu respecta nicio regula de circulatie.Sedinte suplimentare am facut doar una singura cu o zi inainte de traseu iar instructorul mi-a spus ca am facut progrese foarte mari, ca eu am pornit nu de la 0 ca altii, ci de undeva de pe la -10:))))) dar ca am muncit foarte mult si am sanse mari sa iau examenul practic.
Acum realizez ca faptul ca am condus in oras la acele ore cand era foarte aglomerat m-a ajutat de fapt foarte mult in dezvoltarea abilitatilor de conducere, sunt foarte atenta, conduc foarte prudent, respect regulile de circulatie, lucruri absolut normale de altfel pentru un conducator auto.
Pe data de 16 octombrie am avut examenul la sala, unde am luat 23 de puncte iar la traseu am fost programata ieri, 22 octombrie, si l-am luat din prima...sunt foarte fericita,am reusit sa ma calmez, sa ma concentrez si l-am luat pe propriile mele forte.
Vreau sa va multumesc foarte frumos pentru toate explicatiile si informatiile gasite pe site-ul dumneavoastra, care m-au ajutat extrem de mult sa imi structurez intai la nivel teoretic ce am de facut in practica si astfel am reusit sa obtin o mare realizare pentru mine - permisul de conducere:)
Va doresc multa sanatate si o saptamana cat mai frumoasa!
Maria

victor del corco spunea...

Multumesc pentru aprecieri.
Felicitari pentru permis.

Anonim spunea...

Va rog lamuriti-ma si pe mine ca e jaleee.Deci pornirea de pe loc o stiu desi sunt doar la a 3 a sedinta care va fi vineri,fiecare tinand jumatate de ora,nu inteleg ordinea candl trebuie apasat ambreajul la si frana la STOP si la triunghiul de dare prioritate,ma pierd mereu cand ajung in intersectii sau sunt pietoni ce traverseaza.Cateva sfaturi ar fi foarte utile ,multumesc

victor del corco spunea...

Mi se pre ciudat ca sedinta dureaza jumatate de ora.
Pentru restul va rog sa cititi toate postarile si comentariile.

Anonim spunea...

Este normal ca instructorul meu sa ma bage in oras dupa o singura zii de mers pe un drum neaglomerat ? eu spun ca si dvs ca 5-6 ar fi perfect , dar habar n-am ce vrea el de la mine

Anonim spunea...

Am facut 2 sedinte , prima intr-un sat pe langa Timisoara , a 2 a dansul a dorit sa ma bage in oras , dar i-am omorat motorul de vre-o mai multe ori la plecarile de la semafoare / intersectie (unde am o frica in mine) si am ajuns inapoi in sat la mers pe drum neaglomerat
Inca nu pot sa tin directia in special in curbe .
Credeti ca dansul a procedat bine bagandu-ma in oras a 2 oara , eu care nu am mai condus niciodata .

victor del corco spunea...

Nu este normal sa intri in oraș in ședință 2.
Vorbește cu instructorul tău si roga-l sa mai exersezi pe drum neaglomerat

flory spunea...

Buna ziua,imi puteti spune si mie cam ce se invata in cele 15 sedinte?eu sunt la a6-a si inca nu stiu mai numic, ma incurc inca in manevre,sunt nesigura in miscari.Este ok acest lucru sau am eu o problema?

victor del corco spunea...

Bună,
Ideea e ca unii au nevoie de mai mult exercițiu.
Dacă instructorul are rabdare și calm ca tu să repeți fără stres atunci el își face datoria.
Nu te limita la cele 15 ședințe, eu consider ca nu sunt suficiente.
Citește articolele mele pt alte idei.

Unknown spunea...

Exercițiul cu pedala de ambreiaj exact cum mi-a explicat și mie instructorul.atunci când simți că îți dârdâie fundul pe scaun,e momentul sa incepi sa calci ușor accelerația

Unknown spunea...

Eu am o foarte mare Pb cu încadrarea în bandă .mai ales la viraje .niciodată nu știu cât mai am până lovesc trotuarul .efectiv nu am nici cea mai vaga idee cat sa trag de volan.daca nu era instructorul pe faza,călăream multe trotuare și luăm după mine multe oglinzi .mi-e greu sa calculez,nu știu de ce .și cu mersul înapoi la fel .nu știu cum să mă orientez.cat mai am până la trotuar .mă uit în oglinzi degeaba...

Unknown spunea...

Pe mine m-au băgat din a treia ședința în trafic .pe unul dintre traseele pt examen.crunt.am ajuns acasă,am plâns de am rupt.sunt praf și pulbere,am zis .ce străduțe mici și aglomerate și niște pante de simteam că se răstoarnă mașină cu mine...