marți, 29 aprilie 2008

Sedinta de conducere nr. 2

Recapitulare si fixarea cunostintelor din prima sedinta. Traseul este acelasi din prima sedinta.
Exercitiu de schimbarea vitezelor cu motorul oprit(1-2-3-4-3-2-1);
Obiectiv: mentinerea directiei si acceleratiei la viteza mica( 20 km/h-treapta 2 )
Eu pun masina in miscare si schimb in treapta 2, cursantul priveste inainte, se obisnuieste cu pedala de acceleratie prin exercitii de apasare usoara si apoi eliberarea pedalei(frana de motor)Volanul e reglat sa mentina directia rectilinie nu trebuie strans in pumni, muschii relaxati, nu se roteste brusc.Parcurgem astfel 15-20 km dus-intors. In curba de 90 grade exersam rotirea volanului prin miscarea mainilor pe volan(una impinge,alta trage). La capatul traseului executam intoarcerea dintr-o miscare. Eu ma asigur si dau instructiuni, cursantul se concentreaza doar la mentinerea directiei si la pedala de acceleratie.

duminică, 27 aprilie 2008

Sedinta de conducere nr. 1

In prima sedinta ies cu masina din oras pe o strada asfaltata fara trafic, fara treceri de pietoni, fara intersectii cu parcare mare la cele doua capete si un viraj la 90 grade. Teoretic primele 5 sedinte se desfasoara pe aceasta strada, pentru unii cursanti sunt suficiente 3 sedinte, iar pentru altii stau si 6 sedinte in functie de aptitudinile fiecaruia.
In prima parte a sedintei stabilesc ce obiective avem, ce vrea examinatorul sa vada la cursant :
1. Atentia distributiva: privirea inainte (nu in fata masinii), ochii scaneaza stanga-dreapta de pe un trotuar pe celalat cautand pericole potentiale, privirea in oglinzi si in unghiul mort pentru asigurare.
2. Anticiparea evenimentelor: creierul proceseaza ce vedem si anticipeaza ce se poate intampla, cum vor evolua evenimentele in functie de pericolele potentiale.
3. Luarea deciziilor: creierul ia o decizie dupa analiza si da comanda de executare.
4. Executia: de multe ori vrem sa facem ceva si ne iese cu totul altceva, e foarte important controlul reactiilor si graba strica treaba de cele mai multe ori.
Urmeaza instalarea la volan:
1. Reglarea scaunului in functie de pedala de ambreiaj si pozitia mainilor pe volan.
2. Reglarea oglinzilor: in oglinda interioara vedem geamul din spate(luneta), iar in oglinzile laterale vedem manerul usii din spate.
3. Centura de siguranta.
Cunoasterea autovehiculului:
1. Pedala de AMBREIAJ:
a) ambreiajul decupleaza(apasat) sau cupleaza(ridicat) motorul cu cutia de viteze
b) piciorul stang, calcaiul in aer, se apasa cu varful piciorului pana la podea si se ridica treptat pana cupleaza
c) ambreiajul se apasa: la plecarea de pe loc, la schimbarea vitezelor in mers si la oprirea masinii.
2. Pedala de frana (frana de serviciu )
a) frana de serviciu franeaza rotile masinii
b) se apasa treptat numai cu piciorul drept, calcaiul pe podea
3. Pedala de acceleratie se mangaie usor ca un fulg cu varful piciorului, la apasare marim viteza masini, cand luam piciorul de pe acceleratie reducem viteza masinii( frana de motor)
Pornirea motorului:
1.Pedala de ambreiaj la podea.
2.Scoatem schimbatorul de viteze pe liber.
3.Punem contactul ( rotim cheia in contact pana aprindem becurile din bord ).
4.Pornirea efectiva a motorului ( asteptam cateva secunde pana se sting o parte din becuri dupa care rotim cheia 1-2 secunde pana auzim motorul pornit si luam mana de pe cheie)
Exercitiu cu pedala de acceleratie:
Privim turometrul(daca avem), auzim motorul si mangaiem usor pedala de acceleratie marind turatia treptat 1500-2000-2500 si incercam sa memoram sunetul motorului la diferite turatii.Durata exercitiului 2-3 minute.
Exercitiu cu pedala de ambreiaj:
Introducem in treapta I-a si ridicam incet pedala de ambreiaj pana simtim ca tremura motorul(acesta este punctul in care incepe sa se cupleze motorul cu cutia de viteze) dupa care apasam pedala la podea. Repetam de 4-5 ori.

Programa de pregatire practica

Vreau sa va prezint metodologia si metodele de pregatire practica o orelor de conducere pentru o persoana care nu a mai condus masina. Sunt prevazute 30 de ore de conducere structurate pe sedinte de doua ore.

Hristos a inviat!

Fie ca invierea Domnului sa va aduca bucurie in suflet, va doresc un Paste fericit alaturi de cei dragi.

vineri, 25 aprilie 2008

Sens giratoriu Brasov

Sala de curs scoala de soferi Kronvic

Accident

Am avut un mic incident in timpul orelor de conducere, la volan era o cursanta care conduce foarte bine si i-am spus sa faca dreapta la intersectie, a redus viteza, a schimbat treapta 2, in dreapta pe trecerea de pietoni o femeie traversa, cursanta mea opreste si din spate o dacia 1300 a intrat in noi. Era un tanar de 19 ani din Vaslui care a spus ca am oprit prea brusc, va dati seama ca de fapt omul s-a gandit ca noi o sa trecem si el ne ocoleste. Amandoi aveam viteza foarte mica si nu a fost grav, el si-a spart semnalizatorul si la mine s-a zgariat putin spoilerul.

luni, 21 aprilie 2008

Scoala de soferi sau instructor auto independent?

Iata o intrebare la care trebuie sa dau un raspuns. Am ocazia sa devin instructor independent si sa nu mai activez ca societate comerciala cu sediu si alte obligatii catre stat.

marți, 15 aprilie 2008

Scoala de soferi la 17 ani si 9 luni

Stiati ca puteti incepe scoala de soferi inainte de a implini 18 ani? Cu trei luni inainte puteti incepe scoala de soferi, dar programarea la examen se face dupa ce ati inplinit 18 ani

luni, 14 aprilie 2008

Ce m-a enervat astazi

Eram in timpul orei de conducere cu o doamna la volan, asteptam la STOP sa facem dreapta si cand vroiam sa plecam masina se ducea putin in spate, mergeam o jumatate de metru ne opream, cand sa plecam iar se duce masina in spate putin, moment in care aud din spate un disperat ca tipa la noi si incepe sa injure sa ma faca in toate felurile. Era o dacie papuc veche cu numere de Galati si idiotul din dreapta deschisese geamul si tipa intruna. In situatia in care masina se duce in spate la plecarea de pe loc eu nu intervin imediat, las cursantul sa invete ce are de facut si cum in Brasov majoritatea intersectiilor sunt in rampa va dati seama ce de clacsoane si injuraturi iau, pana acum nimeni nu a scos capul pe geam si nu a facut vreunul asa urat cum facea galateanul.
Cred ca daca aveam pistol scapam lumea de un idiot. "Unii traiesc doar pentru ca este ilegal sa fie impuscati"

sâmbătă, 12 aprilie 2008

Povestea whisky-ului

Am citit o revista foarte interesanta cu acest titlu si am retinut cateva aforisme ale lui Tommy Dewar:
"Mintile sunt precum parasutele:functioneaza doar cand sunt deschise"
"Nu exista distractie mai mare decat MUNCA"
"Daca toti ar spune adevarul, lumea aceasta ar fi mai buna, dar foarte tacuta"

duminică, 6 aprilie 2008

Brasov, duminica

Este o zi de relaxare pentru mine, afara e frig si ploua mocaneste, familia se uita la tv si eu am chef de scris. Incerc sa promovez acest blog pe net inscriindu-l in cat mai multe portaluri.

vineri, 4 aprilie 2008

Ce trebuie sa cuprinda scoala de soferi?

Legea prevede ca scolarizarea trebuie sa cuprinda 30 ore de legislatie rutiera si 30 ore de conducere. Exista o programa de invatamant care spune ce trebuie sa invete un cursant.
Problema apare la orele de conducere cand instructorul fie nu face efectiv 30 de ore, fie nu-l invata nimic in 30 de ore pe cursant.
Inainte sa incepeti o scoala de soferi pune-ti cateva intrebari:
Ce cuprinde scolarizarea?
Cat dureaza ca timp o sedinta de conducere?
Cati kilometri facem aproximativ intr-o sedinta ?
La cate zile programam sedintele de conducere?
Cautati recomandari printre cunostinte si prieteni, alegeti o scoala care semneaza un contract, verificati sinceritatea celor care va dau informatii si daca au interes sa luati din prima.