joi, 28 august 2008

Motor Logan

Caracteristicile motorului

La motoarele cu ardere interna avem doua caracteristici principale si anume puterea si momentul la roata. Simbolul pentru putere P si se masoara in kw sau cai putere cp, puterea motorului creste odata cu turatia si atinge o valoare maxima Pmax la o anumita turatie (rot/min). Momentul sau tractiunea se masoara in Nm (newton-metru) adica forta(care se masoara in newtoni) inmultita cu bratul fortei( in acest caz este raza rotii). Momentul creste odata cu turatia motorului si atinge o valoare maxima Mmax la o anumita turatie.

Exemplu: Motorul Logan 1,4 mpi are Pmax 55 kw la 5500 rot/min si Mmax 112 Nm la 3500 rot/min . Daca depasim aceste turatii caracteristicile motorului scad adica degeaba acelerez peste 5500 rot/min ca masina nu va merge mai repede sau degeaba urc o panta abrupta cu mai mult de 3500 rot/min. Momentul este mai mare in treptele inferioare iar puterea este mai mare in treptele superioare. Urc o panta abrupta sau plec de pe loc cu treapta 1 si merg cu viteza maxima pe autostrada cu treapta 5.

Motoarele pe motorina ating performantele maxime la turatii mult mai mici.

Logan 1,5 dci are Pmax 50kw (70 cp) la 4000rot/min si Mmax 160 Nm la 1700 rot/min, de aici si stilul de conducere diferit, cu motorul diesel poti pleca de pe loc numai din ambreiaj fara sa-l turezi, consumul de combustibil este mai mic, uzura este mai mica, deasemenea poti tracta greutati mai mari sau poti urca pante mai abrupte pentruca Mmax este sensibil mai mare fata de motorul pe benzina.

15 comentarii:

Anonim spunea...

Multumesc

Anonim spunea...

Mi-am luat ieri permisul. Mi-a fost site-ul de foarte mare ajutor si totodata cartea nou aparut care contine intrebarile de la sala. Cartea este de la editura care o facea si pe cea veche, NATIONAL. As dori sa va intreb daca am vreo interdictie sa conduc in UE daca am sub un an de condus. Multumesc si va felicit pentru site inca odata.

victor del corco spunea...

Nu ai nicio restrictie. La noi in tara mergi cu 20 km/h mai putin decat limita maxima in afara localitatilor. In UE nu stiu daca exista aceasta restrictie, va trebui sa intrebi in tara respectiva.

Anonim spunea...

servus. despre ce carte este vorba cu intrebari nou aparute? imi puteti da mai multe detalii? cum se numeste? de unde pot sa o procur? multumesc. mihaela

victor del corco spunea...

Editura National, 33 ron, o gasesti in librarii.

Anonim spunea...

M-ar interesa si pe mine cartea. Cum se numeste mai exact? Si as mai avea o intrebare: de unde pot sa invat legislatia de pe net, sa fie actualizata? Multumesc

victor del corco spunea...

Codul rutier se numeste, si are si legislatia actualizata, pe net gasesti structurata legea pe scoala-de-soferi-brasov.ro

Anonim spunea...

am si eu o intrebare, nu are in totalitate legatura cu site-ul dar nu stiu unde in alta parte sa intreb. am nevoie de un link sau un document despre cum functioneaza un motor hybrid, mai exact, ce trepte de viteza sau pana la ce viteza functioneaza doar motorul electric si cand intra in functiune motorul pe benzina. daca ma poate ajuta cineva, as fi foarte recunoscator. multumesc anticipat.

Anonim spunea...

Ma scuzati ca indraznesc sa va necajesc cu o intrebare...sincer nu stiu pe cine altcineva sa intreb. Mi-am luat carnetul de curand dar din pacate nu am masina.
Probleme mea de asta se leaga! Vreau sa-mi iau o masinuta si nu am nici cea mai vaga idee cum sa aleg una. Cum bugetul meu este destul de mic nu-mi ramane decat sa caut una mica si ieftina (deci veche si cu belele). Banuiesc ca nu e cazul sa va mai spun ca sunt varza la capitolul masini si nimeni din familie nu e sofer... Trebuie sa ma descurc singura! Am intrat pe cateva site-uri de vanzari auto dar in loc sa ma luminez am dat de niste termeni care mai rau m-au incurcat: capacitate cilindrica, rulaj, taxa de mediu, numere rosii... Va rog mult ajutati-ma! Ce trebuie sa caut la o masina sau de ce anume trebuie sa ma feresc? Ce trebuie sa stiu pentru a alege o masina?

victor del corco spunea...

Buna dalia, :) , ce mai faci? te inteleg si o sa incerc sa te ajut.
Trebuie sa imi raspunzi la cateva intrebari, cati bani ai? costul de intretinere sa nu depaseasca 10% din venitul lunar, nu da toti banii pe masina, trebuie sa ramana pentru cheltuieli ulterioare. Pentru ce iti trebuie masina? naveta, piata, plimbare, familie numeroasa. In ce oras stai? la munte, la campie, frig etc.
Cateva sfaturi:
1.Nu cumperi de la intermediari, acelea au numere provizorii rosii. Cauti un proprietar la anunturile din ziar. Ceri cartea de identitate a masinii si buletinul proprietarului ca sa verifici.
2.Sa nu fie alba, poate au fost taxi sau scoala.
3.Negociaza la sange pretul, mai ales acum cand nu se mai vand.
4.Exista firme care testeaza masinile contra cost si iti da un grad de uzura in procente.
Mai da-mi niste detali si mai vorbim.

Anonim spunea...

As vrea sa va dau detalii dar nu stiu ce anume as putea spune. Nu ma pricep la marci de masini, la motoare si nici macar nu stiu ce anume vreau. Stiu doar ca mi-as dori sa fie micuta, cu consum redus, pretabila la o eventuala naveta pe drumurile Moldovei plina de groooooooopi, pe cat posibil inmatriculata definitiv si sa se incadreze ca pret in 2000 de euro. Apoi, n-ar fi rau daca n-ar fi de pe vremea "raposatului", daca ar fi o marca germana (nemtii sunt renumiti) si daca ar avea si turometru (am inteles ca Opel-ul n-are). Si cam gata! Nu ca nu mi-as dori un motor de 1800, geamuri si oglinzi electrice, ABS,calculator de bord, scaun reglabil si pe inaltime, etc, etc, dar astea intra deja in categoria mofturi. Aici se termina toate cunostintele mele...am invatat multe lucruri noi de pe internet, nu? :) Multe informatii am gasit pe net numai masini inmatriculate nu. Tot intalnesc anunturi despre masini cu numere rosii in care se pomeneste de o taxa de mediu. Dar ce pasi se urmaresc, ce taxe se platesc la cumpararea si inmatricularea unei masini nu scrie nicaieri. Ca sa nu mai vorbim de partea mecanica, caroseria cu posibila rugina, reglaje...De unde sa le invat pe toate? Voi putea eu, oare, sa o scot la capat?

victor del corco spunea...

In conditiile astea iti recomand o Dacia cu motor cu injectie de benzina de prin 2000-2002 la care piesele si service-ul sunt acceptabile sau un Matiz .

Anonim spunea...

Multumesc!

doris spunea...

Salut.As avea si eu nevoie de ajutor.As vrea sa stiu daca pot gasi undeva legislatia rutiera romana in limba germana.Si daca da atunci unde.Multumesc.
Ps.e super site-ul,m-a ajutat mult in obtinerea permisului acum 3 luni.Felicitari!!!

victor del corco spunea...

Din pacate nu stiu daca exista codul rutier in limba grmana, dar stiu ca exista judete unde exista minoritatea germana unde se sustine examenul in limba germana, cred ca Sibiu, cautati pe net o scoala din Sibiu care are si profesor vorbitor de germana.