joi, 20 decembrie 2007

Ieud, Maramures


Am fost doi ani la rand in concediu in Maramures in satul Ieud, intr-o zona de vis la pensiunea Ilea, o familie de profesori, situata in capatul satului sub un deal cu o priveliste superba in care iesea in evidenta turlele inalte ale bisericilor traditionale maramuresene. Dimineata se vedea rasaritul soarelui intr-o liniste sparta doar de cantatul cocosilor sau latratul cainilor.
Oamenii satului sunt altfel, cu un patriotism aparte ce incearca sa pastreze valorile traditionale, sunt mandri si ospitalieri, sunt calmi, dar hotarati, barbatii dau la coasa si la 70 de ani cu o sanatate de fier. Aerul tare si curat, mancarea naturala si bineinteles horinca de pere sau de mere fac minuni.
Timpul parca trecea mai incet si nimeni nu se agita, iar vorba morosana era un deliciu.
In poza este dl. Ilea in costum traditional.

4 comentarii:

Anonim spunea...

va mutumesc pentru acele cuvinte frumoase pe care le-ati folosit la adresa ieudenilor.Sunt din Ieud si ma mandresc ,dar si mai tare ma bucur cand vad asemenea comentarii la adresa Ieudului si a locutorilor.

Anonim spunea...

Am fost si eu in Ieud in vara lui 2007 si am dormit la aceeasi familie intr-o camaruta foarte draguta si mica in cabana care se vede in poza. Am gasit-o intr-un ghid turistic francez. Mi s-au parut foarte interesante in Ieud biserica din lemn si muzeul. Rodica Bacau

florin coman spunea...

Am fost profesor in anul scolar 2008-2009 la scoala din Ieud si va marturisesc ca am fost tare incantat sa predau elevilor de acolo. Este o comuna foarte primitoare, iar oamenii de acolo sunt primitori si te ajuta cu orice. Va recomand cu caldura sa va petreceti concediul acolo, mai ales daca doriti un concediu de relaxare.

victor del corco spunea...

Din pacate situatia actuala nu ne permite sa plecam in concediu, poate la anul. Multumesc pentru comentariu.