duminică, 18 martie 2012

Sensurile giratorii din Brasov

Iata ca a trecut ceva timp de cand au fost transformate intersectiile semaforizate in giratorii si prezicerile oracolilor din Brasov cum ca o sa fie vai si amar nu s-au adeverit, ba din contra, putem spune ca se circula perfect, fluent si cu viteza, majoritatea soferilor au invatat cum sa se comporte si este loc pentru toata lumea.
E mai greu pentru incepatori sa mearga cu viteza si sa traverseze giratoriile.
Rog conducatorii auto sa fie mai indugenti cu masinile SCOALA sau cu cele care au caseta EXAMEN, saracii cursanti sunt atat de bulversati cand se apropie de giratoriu ca nu prea stiu ce sa faca si pana pleaca ei de pe loc trece ceva timp.

9 comentarii:

Alin Mihai spunea...

Aproape tot timpul dau prioritate masinilor de scoala, dar problema in Brasov e alta ... nu cursantii care sunt cu instructor si atunci invata, ci cei trecuti de varsta a 3-a care fac greseli mult mai mari si mai periculoase. Uita sa dea prioritate, sa semnalizeze dar mai ales sa se asigure si nu mai vorbesc ca merg cu viteza melcului pe banda a 2 sau a 3-a iar daca vrei totusi sa ii "depasesti" pe banda 1, accelereaza si iti taie calea.

victor del corco spunea...

Trebuie sa ai intelegere si fata de persoanele in varsta pentru ca nu fac asta intentionat si nu uita ca si noi vom fi ca ei.

Anonim spunea...

in general instructorii ii invata pe elevi sa mearga cu 40 km/h MAXIM. asta pentru ca si examinatorii asteapta de la ei acelasi lucru.
pana ieri am fost si eu elev si pot sa zic ca mergeam ca melcul pentru ca asa mi se spunea, mergeam pe banda a doua pentru ca pe prima de multe ori aveam obstacole din metru in metru (mai ales pe Grivitei) iar pe a treia cand vroiam sa virez stanga.

Anonim spunea...

in legatura cu sensurile giratorii, am si eu o nedumerire. De ce au pus in toate sensurile din oras o banda in plus, care formeaza din sensul giratoriu ? Ajuta la fluenta traficului ?
din cate am vazut multi soferi nu prea stiu cum sa circule si ori ajung sa taie benzile ori schimba benzile in sens.
instructorul m-a sfatuit ca in intersectiile de la Onix si Faget nu se numara banda nou inceputa, in restul se considera banda ca atare dar nu stiu exact motivul.

victor del corco spunea...

Exista doua tipuri de sensuri giratorii, primul ar fi cel cu benzile concentrice, iar al doilea cu benzile in spirala ce se formeaza de linga rond, ca o turbina.
In primul caz apare o situatie periculoasa si conflictuala la iesirea din giratoriu cand cel de pe banda doi sau trei taie mai multe benzi ca sa poata iesi si atunci trebuie sa dea prioritate celor deja inscrisi pe aceste benzi.
In al doilea caz daca alegi corect o spirala aceasta te scoate din giratoriu fara sa tai nicio banda si teoretic nimeni nu se intersecteaza cu nimeni.
Soferi nu s-au obisnuit inca cu acest tip de giratoriu, iar multi nu stiu diferenta, nici macar nu au observat marcajele diferite.
La Onix si la Faget prima banda este pentru la dreapta( cum vi din Tractorul), deci in giratoriu raman doua spirale plus spirala care se formeaza langa rond.

Auto Agusta spunea...

Sensul giratoriu salveaza intersectia si fluidizeaza traficul.

marian spunea...

foarte bune sensurile giratorii numai ca nu sunt soferii atenti...

scoala de soferi Timisoara spunea...

Si in Timisoara, se pune accent tot mai mult pe transformarea intersectiilor dirijate, proiectate inainte de anul 1990 in sensuri giratorii. Efectul este intotdeauna acelasi: de indata ce este data in folosinta, intersectia cu sens giratoriu, fluidizeaza circulatia de pe drumurile care formeaza nod in acea intersectie.
In Timisoara, inca nu sa proiectat vre-o intersectie precum cele de la Onix si Faget.

Inchirieri auto Bucuresti spunea...

Intradevar sensul giratoriu este important intr-o intersectie.