sâmbătă, 1 ianuarie 2011

Scoala de soferi: iarna sau vara ?

Efectuarea orelor de conducere in timpul scolii de soferi pe perioada verii sau iernii are avantaje si dezavantaje in functie de temperamentul si personalitatea fiecaruia. Pentru persoanele cu aptitudini de conducator auto si pasiune pentru masini este indicat sa faca scoala de soferi in timpul iernii in conditii meteo dificile pentru a invata tehnicile de conducere pe un drum alunecos acoperit de zapada, cand nu se mai vad marcajele si vizibilitatea este redusa. Deasemenea preturile si tarifele sunt negociabile in aceasta perioada.Pentru persoanele fara aptitudini si care invata mai greu avand nevoie de sedinte suplimentare e recomandat sa faca scoala de soferi primavara-vara pentru evitarea factorilor de stres suplimentari. Cand alegeti instructorul cautati o persoana in care sa aveti incredere si cu care sa aveti o compatibilitate, daca nu exista cele doua elemente mai bine renuntati. Nu va inscrieti la o scoala mare care are multi instructori si nu stiti la cine sunteti repartizati, o scoala de soferi mica sau un instructor independent sunt mai motivati si mai responsabili fata de cursant. Nu dati toti banii odata si semnati un contract citindu-l cu atentie inainte si nu alegeti cele mai mici preturi.

8 comentarii:

Soferu' amator spunea...

Era mai bine inainte cand se facea si poligonul, erau cateva miscari pe care trebuia obligatoriu sa le deprinzi.

victor del corco spunea...

Dupa parerea mea poligonul nu era relevant, sa faci in 3 minute toate manevrele era aproape imposibil. Eu fac cu elevii toate acele manevre in conditii reale de trafic, dar nu presati de timp. Degeaba sti sa pleci din rampa cu frana de mana in poligon ,iar in conditii reale cand ai si masina in spate te pierzi nu mai reusesti sa pleci de pe loc.

Dr.Optix spunea...

Spre exemplu eu am inceput scoala in iarna, mare greseala am facut, plus am ajuns sa ma intreb "oare chiar sunt facut pentru a deveni sofer?".

Care e ideea, la inceput nu aveam frica, emotii aveam dar nu foarte mari. Apoi pe parcurs cu cat fac inca o ora de condus se acumuleaza mai multa frica in mine, ajung sa ma blochez incat nici un viraj nu l mai fac ca lumea (tind sa ma urc pe bordura, intru pe contra sens in timp ce virez, uit sa dau a 2a daca eu sunt intr a 3a etc).

Nu stiu cum sa trec peste blocajele astea care imi dau senzatia ca sunt pierdut in spatiu, dabia reusind sa ma concentraz asupra unui lucru, despre atentie distributiva nu pot vorbi in asemenea momente.

Scoala o fac in Brasov.

victor del corco spunea...

Daca se acumuleaza teama si stresul inseamna ca ati sarit peste etape si nu ati respectat propriul ritm de invatare. Sa inteleg ca sunteti softist? Si aici ar fi o problema cu perceperea realitatii.
Reduceti ritmul sedintelor si gradul de dificultate.

Anonim spunea...

Dr.optix cam asa eram si eu, parca prindeam teama la fiecare sedinta, in special la plecarea de pe loc. Masina era pe benzina..si cum lasam ambreiaju o cam bruscam. si eu prin noiembrie-ian am facut. Apropo tot in IT activez.
A trecut cam 1 an de cand am luat permisul. Masina mi-am cumparat de vreo 8 luni. Pe diesel. Dar.. inca am anumite temeri la parcari, desi nu sunt grele..dar daca nu ai ocazia..si mereu cand vroiam sa experimentez intr-o parcare nu puteam linistit. Ma refer la parcarile cu spatele

Prima oara cand am viraj cu masina mea am luat bordura, nu eram obisnuit cu gabaritul, eu am invatat pe masina mica. Trebuia luat virajul mai larg putin.

Oricum inveti mai multe dupa ce ai luat permisu, cand ai ocazia sa mergi prin trafic la diferite ore, un drum mai lung (in afara orasului), etc

Important este sa fii atent si sa incerci cat mai mult sa scapi de emotii. Trebuie sa fii relaxat la volan, altfel..

Bafta!

Darren spunea...

Cred ca pentru cei care lucreaza in IT (cum sunt si eu) ar trebui sa ni se ofere mai multe ore de practica :)

victor del corco spunea...

Exista posibilitatea orelor suplimentare pentru cei care nu au aptitudini de conducator auto sau alte probleme, deci nu te limita la orele prevazute in lege, 30, este minimul necesar, dar nu suficient pentru multi incepatori.

Andrei spunea...

Cred ca este mult mai bine sa facem scoala de soferi iarna deoarece invatam mult mai bine sa stapanim masina!