luni, 16 noiembrie 2009

Sensul giratoriu

In Brasov s-au amenajat intersectii cu sens giratoriu obligatoriu pe majoritatea arterelor principale, cred ca sunt deja 25 giratorii care au trei sau patru benzi, si ca deobicei parerile sunt impartite, opozitia primarului spune ca s-au cheltuit bani inutil si traficul a devenit haotic, taximetristii sunt fericiti ca nu mai stau la semafor, incepatorii sunt ingroziti, soferii cu experienta sunt multumiti de fluidizarea traficului si deranjati de taximetristi si de incepatori.
Parerea mea este ca s-a facut un lucru bun. In timpul scolii de soferi iportant este sa respectam anumite reguli in giratoriu:
1. Reducem din timp viteza(10-20 km/h)
2. Ne incadram pe banda 1 daca mergem la dreapta sau inainte.
3. Ne incadram langa axul drumului pentru virajul la stanga sau intoarcerea.
4. Semnalizam stanga la intrare si dreapta la iesire.
5. Dam prioritate vehiculelor care sunt in giratoriu si vin din stanga.
6. La iesirea din giratoriu pastram banda pe care am fost incadrati si ne asiguram stanga-dreapta pentru a putea evita eventualele accidente.

16 comentarii:

baiat_bun:) spunea...

buna ziua, am inceput si eu conducerea si am o nedumerire, la masina pe care fac, merge sa plec cu ea din ambreiaj cam la jumatea pedalei, am mai mersi cu alte masini si acest lucru nu era posibil, trebuia sa apas concomitent si acceleratia, ca sa porneasc, puteti sa imi explicati cum e posibil faptul asta?( ce are in "plus" masina care pleaca din ambreiaj)

victor del corco spunea...

Are motorul pe motorina, aceste motoare au tractiunea mult mai mare la turatii mici in comparatie cu motoarele pe benzina.
Este periculos sa te obisnuiesti sa pleci din ambreiaj, e bine sa turezi usor la aproximativ 1000 rot/min si sa o ti din ambreiaj.

baiat_bun:) spunea...

aha, deci doar motorele pe motorina merg asa, spre norocu' meu stiu sa plec si cu acceleratia, dar v-as intreba totusi de ce este periculoasa aceasta plecare numai din ambreiaj

victor del corco spunea...

Sa presupunem ca se creeaza o situatie periculoasa si trebuie sa pleci sportiv de pe loc, ce faci daca esti obisnuit sa pleci usurel din ambreiaj? Se opreste motorul si da trenul peste tine sau in intersectie intra unu in tine ca nu ai deblocat rapid intersectia

Anonim spunea...

Buna ziua,

am o intrebare legata de sensul giratoriu. Asa am invatat si eu ca daca esti pe prima banda poti merge si inainte si la dreapta, dar ce faci in momentul in care sunt 3 benzi iar prima banda are marcaj pe carosabil obligatoriu dreapta? eu am patit-o la examen, trebuia sa merg tot inainte, mi-am pastrat prima banda si la un moment dat observ ca pe carosabil banda avea marcaj doar pt la dreapta. M-am incadrat in ultimul moment pe a doua banda si desi aveam linie discontinua m-a penalizat pt asta. De luat am luat examenul dar cum era corect sa procedez?

victor del corco spunea...

Conduita preventiva impunea sa nu schimbi banda in ultimul momement si sa continui sa mergi inainte pe banda 1. Din ce oras esti?

Anonim spunea...

din Brasov. Am dat cu dl Dima si asta am patit-o cand veneam din Tractorul la primul sens giratoriu. Am reactionat asa pt ca imi repeta intr-una ca mergem pe directia inainte si m-am panicat putin...Multumesc pt raspuns.

Anonim spunea...

Totusi am observat ca si la spitalul judetean cand vii de pe Calea Bucuresti prima banda are marcaj obligatoriu dreapta si instructorul mi-a zis ca pot merge si inainte...numai ca nu mi-am adus aminte de asta atunci cand eram in examen. Pana la urma sa inteleg ca pot merge inainte chiar daca este marcaj pe carosabil la dreapta ?

victor del corco spunea...

Da, poti merge inainte, cei care au facut marcajele nu cred ca au fost la orele de legislatie rutiera. Eu am vazut la examen o domnisoara care a schimbat banda 1 cu banda 2 acolo la spitalul judetean si pe linie continua si fara sa se asigure, iti dai seama ca a picat examenul.

Anonim spunea...

buna, revin cu niste intrebari, am facut 12 sedinte de conducere, la inceput a fost ok , avansam de la o sedinta la alta dar acum am senzatia ca merg mai prost decat inainte,(mai am doar 2 sedinte) si inca nu sunt sigura pe mine in diverse situatii.Am probleme cu plecarea din rampa (la inceput o faceam mai bine decat acum cand termin sedintele)si cu parcarile (cele de pe blog sunt diferite fata de cum am invatat eu).teoretic stiu f bine ce sa fac dar nu ajunge!! ideea e ca nu mai avansez. e normal???

victor del corco spunea...

Este normal ceea ce ti se intampla, lucrurile se complica devin mai grele si normal ca ai senzatia asta. Fiecare incepator trece prin niste etape, ca la jocurile pe calculator, nivelul 1 in care incepatorul invata multe asimileaza multe informatii si progrsele sunt rapide si evidente, nivelul 2 in care cursantul exerseaza si repeta ce a invatat in prima faza si progresele nu mai sunt evidente intervine plafonarea,(nivelul tau), nivelul 3 in care se formeaza conducatorul auto, acesta este capabil sa ia decizii corecte, se orienteaza in spatiu si controleaza masina(inclusiv la parcari), in care conducerea devine o placere si progresele sunt evidente. Ca sa ajungi la acest nivel nu te limita la 15 sedinte, mai fa 3-4 sedinte suplimentare fara sa te gandesti la examen si la faptul canu iti ies parcarile sau altele, EXERSEAZA !!! Vei vedea diferenta cand vei simti ca ai ajuns la nivelul 3.
Parcarile se pot face in mai multe feluri, tu invata asa cum eplica instructorul tau, daca te invata.
Nu intra in panica, ai rabdare si nu te grabi sa dai traseul pana cand nu ajungi la nivell 3 pentru ca daca iei permisul cu noroc nu vei putea conduce singura.

Anonim spunea...

Buna, multumesc pt sfaturi, asa ma gandeam si eu sa mai iau niste sedinte suplimentare pt a fi mai sigura pe mine. Revin cu informatii dupa examen. O zi buna!

Anonim spunea...

buna ziua , am revenit din nou . am luat sala cu 25 puncte siam picat. Am dat ieri traseul (strazile nu erau curatate ,masina nu era dotata cu cauciucuri de iarna...in fine nu am renuntat, am zis sa incerc (nu am mai condus niciodata pe zapada. A fost greu pt ca masina derapa dar culmea m-am descurcat ok (cu plecari din rampa, parcare cu spatele in panta, pe care le-am facut mai bine decat pe uscat).Cel care a dat inaintea mea a condus pe loc drept 10 min fara manevre. Ideea e ca ai nevoie de noroc in primul rand pt ca totul e f subiectiv..din pacate. Am picat pt ca am acumultal multe "pucte de penalizare"

victor del corco spunea...

Important este ca ai incercat si nu ai dat inapoi la greu. Mergi inainte!

Ciobanu Andrei spunea...

Buna ziua si felicitari pentru acest blog !
Am si eu o mica nelamurire daca se poate !
Legat de sensul giratoriu. Este un sens giratoriu cu 3 benzi la intrare, dar la iesire are numai 2 benzi. Eu vreau sa "intorc" ca sa zic asa, adica sa fac sensul si sa ies pe ultima iesire, adica sa ma intorc pe acelasi drum. Trebuie sa aleg banda a doua sau a 3a, de langa axul drumului. La iesire, trebuie sa ies pe banda 1, sau pe banda 2?

Vamultumesc mult de tot !

victor del corco spunea...

Ca sa intorci e bine sa fi langa axul drumului si sa iesi langa axul drumului. Poti sa iesi si pe banda 1, dar trebuie sa fi atent ca in dreapta ta sa nu fie o masina.