joi, 29 ianuarie 2009

Penalizarea greselilor si abaterilor comise de candidat la examenul practic

Dupa cum stiti la examenul practic fiecare greseala primeste un numar de puncte de penalizare, daca se cumuleaza 21 puncte de penalizare la traseu candidatul este respins.

1. Pregatirea si verificarea tehnica a autovehiculului

1.1.reglarea scaunului, oglinzilor, fixarea centuri de siguranta, verificarea inchiderii usilor, reglarea tetierei, cunoasterea aparaturi de bord sau a comenzilor autovehiculului.......3 p ;
1.2.controlarea aleatorie stare pneuri, frane, directie, fluide, lumini, semnalizatoare, claxon..3 p ;
1.3.verificarea trusei medicale, montarea triunghiului relectorizant, stingatorul de incendiu,
ITP, asigurarea obligatorie......3 p;

2. Manevre speciale privind siguranta traficului

2.1. mersul inapoi in linie dreapta sau in viraj stanga, dreapta, la un colt de strada , cu mentinerea benzii.......5 p;
2.2. intoarcerea din trei miscari......5 p;
2.3. parcarea sau parasirea parcarii pe teren plat, in rampa sau in panta, paralel, oblic sau perpendicular pe bordura.......5 p;
2.4. franarea corecta pentru a opri cu precizie(franarea de urgenta este optionala)......7 p

3. Comportarea in trafic. Candidatii trebuie sas efectueze toate actiunile urmatoare in conditii normale de trafic si SIGURANTA TOTALA :
3.1. pornirea motorului si demararea usoara fara bruscarea autovehiculului .......3 p;
3.2. accelerarea progresiva , mentinerea directiei de mers, inclusiv la schimbarea vitezelor...3 p;
3.3. parasirea zonei de stationare dupa parcare, oprirea in trafic, iesirea de pe un drum de acces privat........5 p;
3.4. conducerea pe un drum drept, incrucisarea cu alte vehicule, inclusiv in spatii restranse.....3p;
3.5. conducerea in curbe, efectuarea virajelor.....3 p;
3.6. intrarea in intersectii, traversarea si permiterea parasirii intersectiei de cei ramasi in intersectie.........3 p;
3.7. schimbarea directiei : viraje la stanga si la dreapta, schimbarea benzilor de circulatie.....5 p;
3.8. intrarea sau iesirea de pe autostrada (artere similare ) , folosirea corecta a luminii de intalnire ziua ......5 p;
3.9. depasirea altor vehicule, lucrari pe carosabil, vehicule parcate; sa fie depasit de alte vehicule........6 p;
3.10. amenajari rutiere, sens giratoriu, calea ferata, statii de tramvai sau autobuz, treceri de pietoni, rampa sau pante........6 p;
3.11. luarea masurilor de precautie la coborarea din vehicul......6 p;

4. Aspecte privind siguranta , fluenta si conducerea ECOLOGICA

4.1. ezitarea repetata de a depasii alte vehicule , desi manevra este posibila.......3 p;
4.2. tendinte repetate de a ceda trecerea vehiculelor si pietonilor cand acestia nu au prioritate.........3p;
4.3. nerespectarea semnificatiei indicatoarelor , marcajelor sau a semnificatiei culorilor semaforului electric, a regulilor privind depasirea si neacordarea prioritatii in intersectiile nedirijate ......21 p;
4.4. nerespectarea semnalelor , indicatiilor si dispozitiilor politistului rutier .......21 p;
4.5. nerespectarea semnalelor politistilor de frontiera, agentilor de cale ferata, lucratorilor de la drumuri, membrilor patrulelor scolare sau a nevazatorilor.......6 p;
4.6. nereducerea vitezei sub 30 km/h in localitati si sub 50 km/h in afara localitatilor in situatiile prevazute in lege........5 p;
4.7. depasirea vitezei maxime admise......5 p;
4.8. conducerea cu viteza redusa in mod nejustificat, neincadrarea in ritmul impus de ceilalti conducatori auto...........5 p;
4.9. conducerea in conditii de zapada, ploaie, mazga sau polei (indemanare, reducerea vitezei, conduita preventiva)........5 p;
4.10. nerespectarea obligatiilor in cazul imobilizarii involuntare a autovehiculului in pasaje subterane sau tunel.........5 p;
4.11. nepastrarea unei distante suficiente fata de cei care circula in fata sau vin din sens opus.........7 p;
4.12. stil de conducere neeconomic sau agresiv( supraturarea motorului, accelerari sau franari bruste).......3 p;

PRODUCEREA UNUI EVENIMENT RUTIER SAU INTERVENTIA EXAMINATORULUI PENTRU EVITAREA UNUI PERICOL IMINENT...........RESPINS

65 de comentarii:

mihai alexandrescu spunea...

Bună ziua! În primul rând, felicitări pentru blog! Este foarte util celor care se pregătesc pentru a deveni şoferi şi şoferilor începători. Aş avea şi eu câteva întrebări. Sunt şofer începător, am făcut şcoala pe Logan şi mi-am cumpărat tot Logan. Unul cu motorizare de 1.6 MPI. Plec cu maşina din parcare doar ridicând ambreiajul şi numai în intersecţii demarez apăsând uşor şi acceleraţia. Poate fi o problemă (pt. maşină)faptul că plec doar din ambreieaj? Unii spun că nu e bine. Apoi... Există vreo reţetă de compatibilizare a vitezelor cu turaţiile? De exemplu, eu obişnuiesc să merc cu treapta 2 la maxim 35 - 40. La 40 trec în treapta 3 şi o ţin aşa până când viteza ajunge la 50 - 55 km/h. Cam la 60 se trece în treapta a 4-a? Schimb vitezele la 2.500 uneori şi 3000 de turaţii. Procedez OK?

constanteanu spunea...

bine de stiut ... :)

victor del corco spunea...

mihai, nu este o problema grava ca pleci numai din ambreiaj, cand vei avea suficienta experienta vei accelera usor pana in 15oo turatii mai ales cand situatia impune, uneori cand se impune poti pleca de pe loc si cu 3000 de turatii(sportiv). regimul economic impune schimbarea vitezelor la 2000 ture, la aceasta turatie nu beneficiezi de putere. Daca vrei sa faci o depasire atunci linistit apelezi la rezerva de putere a motorului si schimbi chiar si la 4000-4500, puterea maxima se atinge la 5000 turatii. Deci nu exista reteta batuta in cuie, in functie de situatie si de solicitari schimbi treapta superioara incepand cu 2000 ajungand pana la 4500 turatii.

Anonim spunea...

am si eu o intrebare, cat de recente sunt informatiile din articolul asta ? adica, am gasit pe un site penalizarile, dar din 2005, si nu sunt la fel..ai putea sa imi zici daca inca mai sunt valabile astea ?
ms.

victor del corco spunea...

Aceste penalizari sunt acum, cele din 2005 nu mai sunt valabile

Anonim spunea...

nedumerire

As dori si eu sa stiu daca este normal, ca dupa 6 sedinte de conducere, instructorul sa-mi tina inca de volan, chiar si la drum drept, ....e adevarat ca nu prea pot sa tin drumul drept, am tendinta sa ma duc spre centru:( (ati putea sa mi dati un reper ceva, pentru a-mi putea da seama cand merg drept pe drum?)

Anonim spunea...

Buna ziua, as dori si eu sa stiu daca este normal, ca dupa 6 sedinte instructorul sa mi tina inca aproape tot timpul mana pe volan?
E adevarat ca am tendinta sa ma duc spre centru, dar daca nu ma lasa deloc, am impresia ca el face toata treaba...

Gabriela spunea...

Buna ziua! Saptamana viitoare sunt programata la traseu si as vrea sa va intreb despre verificarea tehnica a masinii. Nu stiam ca acuma examinatorul te poate pune sa verifici pneurile, franele, directia, etc, etc. Ati putea sa imi spuneti cam in ce ar consta o astfel de verificare. Multumesc!

victor del corco spunea...

Nu este normal sa tina tot timpul mana pe volan, decat daca ai o problema grava cu mentinerea directiei. Spui ca tragi putin spre stanga? e foarte periculos sa intri pe contrasens. Sa nu ti volanul strans in pumni, trebuie sa fi relaxata cu bratele, volanul este reglat sa mentina directia singur in linie dreapta. Uita-te din cand in oglinda laterala stanga sa observi unde te pozitionezi fata de marcaj si astfel te corectezi singura.

victor del corco spunea...

Gabriela, teoretic nu prea am cum sa te invat cum verifici masina, trebuie sa-ti arate instructorul practic cum verifici uleiul cu joja, cum montezi triunghiul reflectorizant, cunoasterea autovehiculului in general. Eu am pe blog cateva filmulete care sper sa te ajute.

Anonim spunea...

multumesc mult pentru raspuns...o sa incerc diseara...a, inca ceva...e normal sa am ore de conducere zilnic?Multumesc

victor del corco spunea...

Nu prea e normal, aici depinde de tine, reflexele se formeaza repetand la anumite intervale de timp. Daca constati ca devine obositor si stresant si nu faci progrese cere o pauza macar de o zi intre sedinte.

Gabriela spunea...

M-am uitat pe site si aveti multe informatii folositoare. Maine ma intalnesc cu instructorul si il voi ruga sa imi arate putin despre verificarea tehnica. Nu am mai auzit de la cei care au mai dat traseul sa ii puna sa verifice uleiul sau sa monteze triunghiurile reflectorizante, sau alte lucruri tehnice.Deci trebuie sa ma astept la aceasta? Nu ati putea sa imi dati cateva exemple cunoscute de dvs. de lucruri tehnice pe care le-a cerut examinatorul de la elevii dvs de exemplu. Este intr-adevar foarte util acest site! Multumesc!

victor del corco spunea...

In Brasov, unii examinatori au cerut cursantilor sa monteze triunghiul reflectorizant, sa verifice luminile de semnalizare, sau au pus intrebari despre bord. Nu stiu in alte orase cum este, dar tu trebuie sa sti lucrurile astea pentru tine cand vei avea permisul si sunt prevazute in programa de invatamant a instructorului pe care l-ai platit.

Gabriela spunea...

Multumesc! Aveti dreptate:)Acum mi-e mai mult gandul la examen dar bineinteles ca lucrurile astea le invatam ca sa le stim si mai apoi

adriana spunea...

Domnule Victor, felicitari pentru blog! Datorita lui am ocazia ca tot ce nu am inteles la ora de conducere sa-mi fixez urmarind explicatiile dvs.
Este cel mai util site pentru viitorii soferi...pacat ca aveti sediul in brasov:(

victor del corco spunea...

Multumesc, am cele mai mari satisfactii profesionale cand primesc astfel de aprecieri ,normal ca ratele mele la banci le platesc cu bani :D , pana la urma nu conteaza in ce oras sunt, putem face din cand in cand sedinte de conducere si aici in Brasov, daca platesti trenul pana aici iesi mai bine decat daca nu inveti nimic si trebuie sa faci ore suplimentare .

victor del corco spunea...

Am cursanti care vin din Busteni si chiar din Bucuresti sa faca scoala cu mine. Am pe cineva la scoala venit din Austria.

Gabriela spunea...

Astazi am avut traseul si am luat carnetul!!! Multumesc lui Dumnezeu si va multumesc si dumneavoastra pentru acest blog care mi-a fost foarte folositor!

victor del corco spunea...

Felicitari !

Roxana spunea...

Buna ziua! Vreau sa va intreb daca este normal ca domnul examinator sa-mi puncteze greselile dupa vechiul sistem.Am dat examenul pe 25 febrarie 2009 in Iasi si am fost punctata cu 7 puncte pentru parcare, 6 puncte pentru oprirea motorului si 9 puncte pentru neasigurare( in conditiile in care am fost martor- cand am dat prima oara examenul- si am fost intrebata de examinator ce a gresit cel examinat,am raspuns ca nu s-a asigurat si mi-a spus ca nu mai exista "neasigurarea" in acel tabel). In plus, m-a pus sa semnez, iar punctajul(22 puncte) nu a fost consemnat in foaia de examinare , ci pe o bucata de hartie rupta dintr-un carnetel.Va multumesc anticipat pentru raspuns!

victor del corco spunea...

Nu pot sa comentez situatia din Iasi, noua grila cu punctele de penalizare nu a fost publicata in M.O. si probabil ca examinatorii din Iasi nu o folosesc, daca crezi ca rezolvi ceva poti face contestatie la serviciul examinari.

pam spunea...

Buna ziua.va rog din suflet sa/mi raspundeti. azi am sustinut proba practica si din pacate l/am picat, desi nu inteleg de ce. o sa va spun care au fost greselile si sper sa ma lamuriti. fiind o zi ploioasa in interior s-a aburit,cand am pus masinain miscare politaiul imi spune ca nu am vizibilitate si sa/mi dezaburesc geamurile. am stat 1 min pana s-a rezolvat aceasta problema. urmatoarea greseala a fost ca urmand un drum in rampa unde eu oprisem pt a ceda trecerea nu am facut plecarea din rampa, politaiul mi-a atras atentia, prima incercare nu mi-a reusit si mi-a murit motorul iar singura interventie a politaiului a fost k mi-a pus piciorul pe frana deoarece masina s-a deplasat in spate, nu foarte mult, iar in spatele masinii nu era o alta. din a 2 incercare am plecat. ultima greseala a fost ca nu mi/a reusit parcarea laterala. Domnul politai mi/a spus ca am avut 37 de puncte de penalizare. desi restul nu stiu de unde sunt, deoarece am semnalizat, m-am asigurat si m-am incadrat corect, am dat prioritate, am oprit la stop. deci acestea au fost greselile mele. spuneti-mi este corect sa fiu respinsa?eu nu sunt multumita cu decizia lui. iar alta fata care a declarat/o admisa i-a pus frana de 2 ori si i/a tras de volan ca era sa ne accidenteze. este corect?

victor del corco spunea...

Buna ziua, imi pare rau pentru dumneavoastra, dar nu pot sa comentez, daca examinatorul vrea sa te pice poate sa te pice indiferent cat de bine conduci, si eu am avut cursanti care conduceau ca mine si totusi au picat.
Acum spuneti cu mana pe inima daca aveti curajul sa va urcati in masina familia si sa plecati la drum? Poate asa a fost sa fie si daca mai faceti niste ore de conducere si o sa invatati sa conduceti mai bine, poate o sa-i multumiti examinatorului ca nu va dat permisul atunci.

dark_angel2009 spunea...

Buna ziua!In primul rand tin sa va felicit pentru blog este foarte util pentru toti care vor sa devina soferi.Mam gandit sa va scriu sa va spun si eu cetave pasuri ca sa zic asa poate imi dati niste sfaturi.Am facut scoala de soferi acum aproape un an de zile si am avut o pauza de vre-o 2 luni prima oara pt ca a fost perioda cand ia prins pe cei de la politie cu permise-le pt ca eu sunt din pitesti;apoi cand mi-a venit dosarul am mai stat o luna pana am dat primul examen pe care din pacate nu l-am luat apoi a urmat a-l doilea si a-l treilea pe care le-am ratat dar cand am dat a patra oara am luat si atunci am mai facut ore de conducere dar cand am dat traseul am picat si din cauza emotiilor si pentru ca am facut o pauza foarte mare si nu cred ca cele 6 ore de conducere pe care le-am mai facut au fost suficiente chiar daca au fost f dure adica au inclus toate manevrele.Dupa ce am picat am dat din nou sala si am luat din nou la sala si am facut din nou tot 6 ore la fel au inclus tot ce se poate manevre,am fost si in intersectii si mi-am zis ca acum trebuie sa iau pt ca emotii nu am mai avut asa rau dar am inceput f bine si am picat din nou la manevre iar acum nu stiu ce sa mai zic pt ca daca iau din nou sala cred ca trebuie sa fac mai mult de 6 ore si sa pun accent pe manevre si sa ma gandesc la ce am gresit si prima si a doua oara.Va multumesc!

victor del corco spunea...

Ai facut toate aceste ore cu acelasi instructor? Ca manevre ai facut parcarea cu spatele, parcarea cu fata, intoarcerea din trei miscari, plecarea din rampa cu frana de mana, mersul cu spatele si parcarea laterala? Aceste manevre le-ai facut intre masini? Eu stiu ca nu se pica examenul ca nu faci manevre, primesti cateva puncte de penalizare. Ceva nu este in regula fie la calitatea pregatirii tale fie altceva. Te sfatuiesc sa faci o sedinta cu alt instructor, dar sa fi sigura ca nu sta cu picioarele pe pedale. Eventual fa un drum la Brasov daca ai timp sa facem un test de conducere.

dark_angel2009 spunea...

Am sa va raspund la intreabarile pe care mi le-ati pus.In primul rand cand m-am apucat de condus dupa ce am luata sala am schimbat instructorul pentru ca daca nu il schimbam nu eram in stare de nimic pt ca instructorul cu care am facut eu cele 30 de ore de conducere nu a fost bun mai de nimic in fine dar cele 12 ore pe care le-am mai facut dupa ce am luat sala au fost foarte bune dar la mine cred ca emotiile au fost si acum devina pentru ca am sa va explic practic ce am facut la cele 2 examene si de ce am picat
La primul examen la traseu am inceput pot sa zic prost m-a pus dmn-ul politist sa dau cu spatele 50 de metri am facut,apoi m-a pus sa merg cu spatele pe langa boldura la un colt de strada cea ce nu mi-a iesit dar am zis ca am acumulat cateva puncte,apoi am facut intoarcerea din 3 miscari care mi-a iesti dupa care m-a pus sa fac o garare cu spatele dar aceasta nu mi-a mai iesit,apoi m-a mai plimbat prin oras pana am ajuns intr-o intersectie unde aveam cedeaza trecerea si nu aveam in partea dreapta vizibilitate in stanga aveam si am mers f incet m-am asigurat in stanga iar cand am vrut sa ma uit si in dreapta iar deja politistul imi calcase frana si mi-a zis ca m-a respins pt ca a interveit el pt mine;m-am resmnat cu situatia si cand am dat a doua oara traseul sa facut ca tot cu acelas politist sa dau si m-a pus prima oara sa merg la fel pe langa boldura la un colt de strada am facut-o perfect apoi intoarcerea din 3 misc perfect apoi a inceput el ca vezi doamne merg prea incet si ca sa merg mai repede.Prima oara nu l-am ascultat dar dupa ce am facut intoarcerea din 3 miscari mi-a zis iar ca m-a rugat sa merg ma repede si de aici am inceput sa gresesc pt ca a inceput sa imi zica din scurt sa fac stanga sa fac dreapta si am luat de 2 ori virajele prea in larg din cauza ca merge-am prea repede apoi m-a pus sa fac o parcare laterala si nu mi-a iesit nici gararea care m-a pus sa o fac si ultima oara m-a pus sa plec din rampa dar nu stiu cum naiba ca eu stiam ca aveam masina bagata in viteza si cand nu mi-a iesit manevra ca nu pleca masina deloc masina nu era bagata in nici o viteza si nu stiu cum dar atunci cred ca am lasat-o la liber si am uitat sa o mai bag in viteza iar domnul politist m-a pus sa cobor si mia zis ca am picat.Ma penalizat pt cele 2 viraje care le-am luat in larg pentru garare si parcare si pt ca de 2 ori nu am plecat din rampa si asta a fost tot dar chestia interesanta este ca la el cat am stat eu la examen din 5 candidati printre care si eu nici unul nu a luat:) asta este dau iar sala si daca iau fac mai multe ore cu manevre si spar sa am bafta altfel cat de curand o sa imi expire scoala.ms!

Anonim spunea...

este normal sami puna examinatorul frana la o priotate de dreapta nu aveam nici o masina sau bicicleta nici viteza mergeam incet cutreapta 1 mam picat am mai dat cu el de doua ori mam certat cu el urat sant la adoua scoala am luat sala de 5 ori acuma ultima oara cu 26 am fost la sef lui am cerut fisa mea sa vad pentru ce ma picat nu ma aduso am martor 4 eram an masina am vorbit cu o persoana si nu vrea sa vina sefu ii dadea lui dreptate esisem dintro benizarie aveam stop mam opri au trecut doua masini mam asigurat mergeam incet era acel drum cand sa ma indrept cu masina ma pus frana lam antrebat mia zis neacordare prioritate neoprire la stop si franare lui asta ia spu si sefului dar nu a fost asa sa vin cu martor acum caut sa dau de alta persoana care era an masina nu mia spus cine este martor pe fisa eu am fost martor la alta scoala tot atunci am vazut multe si traseu facut de acea persoana si a luat permisu eu facusem tot acel traseu dar ceva mai mult cu multe ssigurari cand sa ies mam asigurat aveam distant mare venea o masina mia pus frana tot cu acel examinator atunci mam certat cu el si acum cand am dat tot cu el ma tinut minte am mai renutat odata ca picasem tot cu el dar eu merg mai departe poate si la parchet daca nu vine nici un martor nu ma las am intrat in gura lupului nu mai iau niciodata permisu acuma am sanse sa castig si nu ma las nu mai avel loc de cei cu pile pe noi ne poarta pri examen sant din arad bafta la toti si nu va lasati dati la parchet fiti hotarati

victor del corco spunea...

Daca nu ai oprit la STOP are dreptul sa apese frana si sa te pice, din cate am inteles ai un razboi mai mare cu examinatorul si probabil te urmareste cand iei sala sa dai cu el traseul, nu vei rezolva nimic daca te certi cu sistemul. Poate dai examen in alt judet, daca ai posibilitatea unei vize de flotant in alt judet.

Anonim spunea...

buna ziua multumesc ca mati raspuns eu vam spus ca am oprit la stop am vorbit cu o alta peraoana la telefon am inrejistrat tot am dovezi si vine martor la sefu lui sai dovedesc ca am dreptate este bine ca se dau examene pe calculator nu mai iau carnetul toti anafalbeti care au bani dar sa faca si ceva nou si la traseu alti au traseu mai deosebit asta numi clar am sa va scriu dupa ce merg din nou la sefu asta este marti nimeni nu vede asta ce fac examinatori cu noi traim in romania nimeni nu ne apara numai daca ai bani te descurci peste tot nu trebuie sa fi destept am slabit mult ca mam consumat nu fumam acuma fumez din nou e nasol de tot din arad sunt bafta la toti o zi buna

Anonim spunea...

buna pot sa dau traseu in alt judet daca am dosaru si sala luata sau trebuie an acel judet sa ai scoala din cate stiu nu poti stiu daca ai flotant poti sa faci scoala in alt judet multumesc

victor del corco spunea...

Dai examen in judetul in care ai adresa pe buletin, poti da examen in alt judet daca ai viza de flotant valabila cel putin 6 luni. Scoala o poti face oriunde, nu conteaza de unde ai dosarul. Dosarul e valabil un an de cand s-a inchis fisa de scolarizare.

victor del corco spunea...

Si eu am probleme cu sistemul, mi-au suspendat permisul pentru ca o femeie a intrat in masina mea si a declarat la politie ca eu am lovit-o si acum ma judec la tribunal. Si eu am martor cursanta care era la volan in momentul accidentului, crezi ca politiami-a dat dreptate? Si eu m-am certat cu militianul si mi-a spus "Succes la contestatie in tribunal!"

Anonim spunea...

Buna ziua! Eu am deja 22 de ore de condus,insa in toate acestea, nu am invatat sa parchez, sa plec din rampa, sa intorc masina. si restul "smecheriilor". este normal? :O am incercat sa vb cu instructorul despre acest lucru, mi-a zis k o s facem. i-am zis si a 2a ora.si s-a facut ca uita. ce sa fac? eu voi fii prima soferitza din familia mea, doamne ajuta, si nu are cine sa ma mai invete, in afara d instructor. mi-e frica:(.ast raspuns. multumesc!

victor del corco spunea...

Eu incep parcarile la 20 ore, daca cursantul poate tine masina din ambreiaj si poate conduce prin oras in siguranta, sunt persoane cu care fac parcari la 14 ore, dar sunt si persoane care fac ore suplimentare si atunci incep parcarile la 24 ore. Depinde si de tine.

lia spunea...

Buna ziua tutuor!incet am inceput si eu(dupa cum am mai scris)sa conduc masina.Sfaturile pe care le-am gasit pe acest blog mi-au fost de mare ajutor(si inca ma ghidez dupa ele).Totusi nu reusesc sa conduc singura.....parca sunt de pe alta planeta.Sa incerc singura pe stradute? cum sa fac sa prind curaj?Cu psihicul stau bine dar....ma pierd, imi tremura piciorul pe ambreiaj, imi transpira palmele,etc.

victor del corco spunea...

Trebuie sa fi sigura ca sti ce ai de facut, trebuie sa ai incredre in tine ca poti controla masina, la viteza mica, 30-40 km/h in oras, nu schimba brusc directia, alege drumuri cu mai multe benzi pe sens, condu cand nu e trafic aglomerat.

lia spunea...

multumesc,sper sa pot scapa de acest sentiment neplacut.

Anonim spunea...

Buna ziua.am sustinut de curand proba practica si din pacate am picat.greseala care m-a costat a fost un viraj ,la care nu m-am incadrat corespunzator si am atins bordura.nu am avut alte greseli,chiar am condus bine.e normal sa te pice doar ptr asta?r

victor del corco spunea...

Din pacate pentru tine se pica pentru asta. Gandeste ca pe bordura era un copil si il loveai.

eugen spunea...

Buna seara!felicitari pentru blog si mai ales pentru postarile legate de penalizari!
am trecut si eu printr-o situatie urata am dat traseul la ploiesti ca aici am flotant si ptr ca am intarziat 5 minute polititstul m-a amenintat si mi-a zis ca va avea grija de mine,ceea ce a si facut:am fost Respinsa,dupa care a mai tot strigat dupa mine cand m-a revazut asa ca m-am transferat in harghita cu dosarul,aici am avut miercuri traseul,si politistul era foarte grabit,incat m-a tinut decat vreo 8 minute ca eram ultima persoana si m-a si picat bineinteles,ca era mai usor,ideea e ca pe dosar a scris ADMIS cum se grabea.Pot sa ma folosesc de acesata greseala a lui?Plateste pentru greseala si graba lui,sau lui i se aceepta?Astept un raspuns!Va multumesc!

victor del corco spunea...

Nu inteleg unde a scris ADMIS, pe anexa de examinare? Poate demonstra ca a gresit si nu ai nicio sansa, dosarul a ramas la politist? A fost un martor in masina la examen?

Anonim spunea...

eu m-am lamurit cu politistii astia...si eu am dat traseul si m-a picat..mi-a zis ceva de genul: ai condus foarte bine,ai facut foarte bine intoarcerea aia din 3 miscari,dar te pic...ideea e ca vroia bani...si nu-i puteam zice nimic..ieri am dat iar sala si am luat-o...acolo m-am intalnit iar cu politistul respectiv si mi-a spus"ne intalnim luni la traseu"...asta e...o sa vad luni ce fac iar la traseu...

Anonim spunea...

Buna ziua...
Va felicit si eu pentru blog, f multe lucruri interesante am aflat de aici...
Eu am terminat scoala de soferi, am luat sala cu 26, iar maine am traseul...Din pacate se pare ca nu-s chiar atat de buna la sofat pe cat sunt la teorie, desi am facut ore cam cat pentru doua scoli...Asa ca ma cam apuca emotiile simtind ca se apropie examenul...Instructorul imi spunea ca merg ce merg bine si dintr-o data o scrantesc...
V-as ruga sa-mi dati cateva sfaturi pentru maine, nu stiu, orice care mi-ar fi de folos sa ma comport maine cum trebuie...la ce sa fiu fff atenta, sau ...nu stiu...orice sfat mi-ar fi de folos...
Va multumesc.

victor del corco spunea...

Importanta este pregatirea psihologica pentru examen, nu-i dati o importanta prea mare, acest examen se da un an de zile. Toata lumea are emotii si e firesc, emotiile te tin in stare de vigilenta si concentrare. Ce vrea examnatorul? Nu vrea sa fi pilot, vrea sa controlezi masina sa respecti regulile :sa fi atenta ,sa gandesti si sa iei decizi simple din timp. Vrea sa se simta in siguranta, el este prietenul tau care nu te lasa sa intri in trafic daca nu esti pregatita.Daca pici nu e nicio problema te va intari si te va ajuta la al doilea examen.

Anonim spunea...

Va multumesc pt sfat. Am luat examenul azi.

victor del corco spunea...

Felicitari!

Anonim spunea...

Multumesc...Acum am o alta problema...trecerea de la motor diesel la dacie pe benzina...mi se pare imposibil de condus...ma chinui ingrozitor sa schimb vitezele, nu le nimeresc,...frana trebuie apasata strasnic ca de-o calc precum la masina de la scoala nici n-o simte...nu mai zic de volan ca trag de el ca de un cal mort,...Deja m-am descumpanit total...Nu spun... ca sotul se asteapta sa trec de la una la alta de parca n-ar fi nicio diferenta, asa ca m-am enervat si m-am dat jos si gata...Simt ca nu am suficienta putere ca s-o stapanesc ...mi-e teama, mai ales pe vremea asta sa conduc batrana Dacie...
O fi vreo sansa pentru mine?

victor del corco spunea...

Sigur ca poti invata sa conduci batrana Dacie, sotul tau trebuie sa aiba rabdare, sa fie un instructor bun, sa inteleaga faptul ca ai nevoie de timp sa te obisnuiesti cu alta masina si cu faptul ca porti intreaga raspundere. Ai citit cum decurg sedintele de conducere facute de mine? Asa trebuie sa inceapa si sotul tau. Mai intai in parcare pe loc scimbi vitezele cu motorul oprit, apoi pornesti motorul si te joci usor cu acceleratia, apoi cateva plecari de pe loc, cateva opriri. Adoua zi un drum usor in linie dreapta etc. Daca se enerveaza repede mituiestel cu ceva(esti femei nu trebuie sa te invat eu :) ) Faci atatea treaba in casa, cred ca meriti si tu ceva.

Anonim spunea...

Va multumesc mult pentru sfaturi . Am sa le urmez intocmai.

AlinaBv spunea...

buna seara.Felicitari pt blog;cred ca ajutati foarte multa lume.Am si eu fff mari emotii..sapt.viitoare am traseul..conteaza pt examinator pnctajul obtinut la sala..adica daca ai luat 26..e mai bland ..:)..
Alina..din Brasov

victor del corco spunea...

Buna, Alina
Din pacate pentru majoritatea fetelor, care invata teoria perfect, nu conteaza punctajul la sala. O fata trebuie sa conduca de doua ori mai bine decat un baiat ca sa ia permisul, asa este in general in viata in toate domeniile.

Anonim spunea...

buna ziua. am dat examenul la sala si am facut 26 pcte in 5 minute..m am pregatit ft bine pt examen ..am facut toate chestionarele din carte si toata documentatia de care am avut nevoie pentru a promova examenul.. In ziua cand am dat sala domnul politist care ne supraveghea mi a facut pe dosar un semn cu pix rosu,mi a incadrat data traseului...la traseu bineinteles ca el m-a luat si am picat.. nu are rost sa va zic ce am patit acum nu mai conteaza..as vrea sa stiu daca aveti idee ce ar putea avea cu mine de mi-a semnat dosarul inca de pe atunci?

victor del corco spunea...

Nu stiu ce inseamna acel semn cu pixul rosu sau daca are ceva cu tine, dar crezi ca te-a picat intentionat?

Anonim spunea...

am luat traseul dar am fost istet si am dat cu alt instructor deoarece cu instructorul la kre am facut scoala cred k nu luam niciodata la felul cum s-a purtat cu mine. sfatul meu e sa va informati inainte sa va alegeti instructorul auto.

dani spunea...

Buna ziua!am sustinut azi proba practica pentru optinereau permisului si am fost picat pe motivul ca nu am redus de tot viteza la un sant si ca nu m-am incadrat corect pentru efectuarea unui viraj la stanga.pentru aceste greseli am fost penalizac cu 42 de puncte,as vrea sa stiu daca e normal asa ceva?

victor del corco spunea...

Cum te-ai incadrat tupt viraj? Detaliaza putin traseul. A fost primul examen? Probabil ca a cautat pretexte sa te pice.

dani spunea...

Pai mergeam pe o strada cu sens unic si pentru a vira la stanga, eu nu m-am incadrat sa trec prin centrul imaginar al intersectiei, m-am dus aproape de scoar

dani spunea...

Da a fost pentru prima data

Anonim spunea...

din pacate trebuie sa ocolesti centrul imaginar al intersectiei nu sa treci peste el, daca toti ar trece prin mijloc ca sa vireze => iti dai seama ce s-ar intampla

ionuta seful spunea...

felicitari pentru blog,,..este nemaipomenit.astazi am inceput orele de conducere si am avut pot sa zic niste probleme.spre exemplu aveam o caruta in fata si am vrut sa o depasec ,,la jumatatea manevrei am vazut ca vine o masina de pe sens opus at am vrut sa revin pe banda instructorul mia tras de volan si am continuat depasirea printre caruta si masina ce venea....este normal ce face instuctorul??si mai am o nelamurire :la o intersectie dintre u drum prioritar aveam stop am oprit in limita maxima de vizibilitae instructorul mia zis ca am gresi deoarece am depasit indicatorul ...eu stiu ca depasirea indicatorului se interzice at cand depasim un ind de la calea ferata!!astept raspuns

victor del corco spunea...

Multumesc pentru aprecieri.
E greu sa raspund la o astfel de situatie, depinde cum a apreciat instructorul, poate a fost mai sigur sa termini depasirea decat sa tragi dreapta si sa lovesti caruta.
La indicatorul STOP oprim la limita de vizibilitate fara sa depasim coltul intersectie, dar poate examinatorii de la voi au alte pretentii si atunci instructorul te invata cum procedezi la examen.

Deocamdata asculta instructorul si daca ma tarziu, 4-5 sedinte ai impresia ca e neserios, schimba-l!

alecsabutterfly spunea...

cate puncte de penalizare se dau pt ca a murit motorul?

victor del corco spunea...

Pornirea motorului si demararea lina fara bruscare-3 puncte.
Eu cred ca are importanta si in ce conditii si de cate ori ai oprit motorul, ca doar si mie mai moare motorul. Adica daca moare in mijlocul intersectiei sau in rampa si nu mai esti in stare sa-l pornesti si pui in pericol siguranta circulatiei atunci e clar ca te pica fara drept de apel.

Anonim spunea...

Salut domnule victor!
Sunt ionut,din ploiesti,luni am examenul de practica.Este a 3-a oara cand dau la proba practica.
Sper sa iau ..
Am citit pe site niste informatii foarte folositoare!
O sa revin luni,dupa ora 13:00 sa va zic ce am facut!