Definitie: Comportamentul rutier care asigura prevenirea accidentelor, prin anticiparea si evitarea situatiilor periculoase determinate de ceilalti participanti la trafic, precum si adaptarea vitezei la conditiile de drum, trafic si meteorologice. In traducere libera inseamna sa pui raul inainte, sa te astepti la ce e mai rau in trafic si sa fi pregatit sa reactionezi pentru evitarea situatiilor periculoase. Recomandarea ar fi sa circuli cu o viteza la care poti opri in siguranta pana la punctul in care ai vizibilitate. Pe autostrada unde este vizibilitate foarte buna se merge cu 130 km/h, in viraje fara vizibilitate mergem cu 20 km/h, uneori se impune chiar sa oprim pentru asigurare.
In orice situatie potential periculoasa reduceti viteza! Distanta de franare depinde cel mai mult de viteza masinii.
Pentru mentinerea concentrarii si atentiei distributive pe toata durata conducerii faceti pauza la fiecare 2 ore.
La inceperea ploii tineti cont ca in primele momente se formeaza mazga( apa+nisip) deosebit de alunecoasa, ulterior ploaia spala drumul si curata aceasta mazga.
Principala cauza a accidentelor este viteza excesiva sau neadaptata, astfel la viteze excesive apare efectul de tunel adica se reduce campul vizual.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
8 comentarii:
O intrebare asi avea... Nu reusesc sa execut plecarea de pe loc in intersectii... Cand apas acceleratia, parca o fac prea "cu mila".. Imi ia ceva timp pana turez motorul indeajuns incat sa plec... Ceva recomandari?
Mihai, un incepator are timpul de reactie de 4-5 sec. si nu poti pleca mai repede de pe loc, poti fi pregatit cand vine verde, adica introduci in treapta 1 si turezi motorul si cand vine verde sau trebuie sa traversezi intersectia ridici incet ambreiajul. Ceilalti vad ca esti SCOALA si te lasa 4-5 secunde sa pleci, dupa aceea te clacsoneaza.
Cate ore de conducere ai?
5 dar azi a mers mult mai bine... Am scapat oleaca masina in spate si mi-a aratat plecarea din rampa si am invatat sa controlez mai bine ambreiajul....
5 ore sau 5 sedinte?
5 sedinte. Dar de cand lucrez mai mult cu ambreiajul, a inceput sa-l "simt" altfel... merge mult mai usor...
on trebare am si io? cum fac sami intre si mie in cap ce invat ca numi intra nimic, este ca si cum citesc pt cineva nu pt mine. ma poate aj. cineva cu un sfat???
Daca nu poti retine citind, e bine sa mergi la orele de legislatie rutiera si sa asculti profesorul, apoi sa citesti un curs de legislatie, adica legea explicata pe intelesul tuturor, structurata si sintetizata. Pe blog am un link catre scoala-de-soferi-brasov.ro , incearca sa citesti de acolo.
Eu dau sala vineri,mai am 5 sedinte de condus.e greu.nu cred kal iau.
Trimiteți un comentariu